Wideo w Sieci zagarnia widownię klasycznej TV

Wideo w internecie zabiera widownię tradycyjnej telewizji, wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez ICM dla BBC. 43% Brytyjczyków którzy oglądają wideo w Sieci deklaruje, że ogląda mniej klasycznej telewizji.

Jednak dopiero 9% populacji mieszkańców Wysp ogląda wideo w Sieci regularnie. 13% zagląda na witryny takie jak YouTube okazjonalnie, a 10% zapowiada, że niebawem zacznie oglądać klipy filmowe w internecie. Aż 67% badanych nie zamierza rozpocząć oglądania wideo w Sieci w ciągu najbliższego roku.

54% badanych, którzy oglądają klipy filmowe w internecie uważa, że nie wpłynęło to na ilość czasu spędzanego przed TV, 23% twierdzi, że trochę mniej patrzy w telewizor, a 20%, że znacznie mniej.

Jak pisze BBC, rynek brytyjskiego wideo online nie jest tak rozwinięty jak ma to miejsce w USA. Na Wyspach nadal brak masowych usług podobnych do amerykańskiego sklepu iTunes oferującego filmy do pobrania. Zaawansowane usługi video-on-demand mają wprowadzić na początku przyszłego roku m.in. BBC oraz Channel 4.

Badaniem panelowym zostało objętych 1008 mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Źródło: BBC (witryna w języku angielskim)