Wideo użytkowników w Yahoo

Yahoo wprowadził zmiany do swojego serwisu wideo. Od wczoraj użytkownicy portalu mogą zamieszczać własne klipy filmowe. Yahoo otwarcie przyznaje, że wzoruje się na YouTube, najpopularniejszej witrynie wideo w USA.

Od wczoraj użytkownicy Yahoo mogą zamieszczać własne klipy wideo na stronach portalu. Klipy mogą mieć dowolną długość, jednak wielkość jednego pliku nie może przekroczyć 100MB. Wszystkie zamieszczane filmy będą przed publikacją monitorowane przez pracowników Yahoo.

Yahoo intensywnie wprowadza zmiany do swoich serwisów, aby utrzymać się w czołówce najpopularniejszych witryn w sieci. Ostatnio firma ogłosiła, że portal zmieni oblicze. Yahoo stawia na treści tworzone przez użytkowników, takie jak blogi czy właśnie wideo. Klipy z serwisu Yahoo Video, w przyszłości mają się znaleźć w innych częściach portalu. Na przykład informacja dotycząca wypadku zamieszczana w dziale wiadomości, będzie uzupełniana na bieżąco filmami, zdjęciami i wpisami z blogów użytkowników.

YouTube to serwis założony półtora roku temu przez trzech byłych pracowników PayPal. Co ciekawe, żaden z nich nie nie przekroczył 30 roku życia. Obecnie jest najpopularniejszą witryną z klipami wideo w USA, nadal jednak nie dowiódł, że jest w stanie generować zyski. Jak podaje magazyn Forbes, działalność firmy opiera się na finansowaniu venture capital, które obecnie wynosi 12,5 mln USD. Reklamy w serwisie pojawiły się dopiero w marcu 2006. Forbes podaje, że koszty utrzymania łącz YouTube są ogromne i dochodzą do 1 mln USD miesięcznie.

Yahoo w porównaniu z YouTube jest gigantem, który zarobił na czysto w pierwszym kwartale 2006 160 mln USD, a jego przychód sięgnął 1,4 mld USD.

***

Yahoo Video

YouTube najpopularniejszym serwisem wideo

Yahoo stawia na społeczności