Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Wer-kennt-wen.de - największy niemiecki serwis społecznościowy

Jeszcze do niedawna Niemcy niechętnie udzielali się na serwisach społecznościowych. Trend ten najwyraźniej ulega zmianie. Powoli u naszych sąsiadów rośnie Wer-kennt-wen.de, serwis nie wiele różniący się funkcjonalnością od Naszej-Klasy.

Serwis wer-kennt-wen.de (co można przetłumaczyć na "Kto-zna-kogo") rozpoczął działalność w 2006 r. Jeszcze pod koniec tego roku udało mu się zdobyć przychylność 1 mln osób (wg AGOF), które zaczęły regularnie odwiedzać serwis. Od tamtego czasu liczba użytkowników zwiększyła się prawie sześciokrotnie - obecnie serwis odwiedza 5,8 mln użytkowników.

Funkcjonalności serwisu nie różnią się od innych tego typu przedsięwzięć. Wer-Kennt-Wen.de pozwala więc znaleźć koleżanki lub kolegów z byłych klas czy obecnych firm. Użytkownicy mogą oczywiście dodawać zdjęcia, komunikować się z innymi a w miarę potrzeby zmieniać poziom prywatnosci. Wypisz wymaluj Nasza-Klasa.pl.

Gunnar Brune zauważa na Adage.com, że Niemcy, naród który przeżył dwa totalitaryzmy, szczególnie uczulony jest na punkcie ochrony danych osobowych. Co mogło wpłynąć na taki skok popularności Wer-kennt-wen.de? W pierwszej kolejności Brune wymienia nazwę, która jasno określa cel serwisu. Jest to szczególnie istotne w gąszczu dzisiejszych usług internetowych, na których zrozumienie internauta nie zawsze ma czas. Kolejnym atutem ma być to, ze Wer-kennt-wen.de jest otwarty dla wszystkich osób. Dla porównania inny niemiecki serwis społecznościowy, StudiVZ, odnotował szybki wzrost użytkowników adresując swoją ofertę wyłącznie do studentów.

Wer-kennt-wen.de - największy niemiecki serwis społecznościowy

wer-kennt-wen.de

Należy przyznać, że Niemcy jeszcze do niedawna nie były krajem, który specjalnie szalał na punkcie "społecznościówek". W 2007 r. średni zasięg serwisów społecznościowych w poszczególnych krajach świata wynosił 61 proc. - podaje Adage.com. W Niemczech zasięg ten wynosił wtedy tylko 39 proc. Wielki skok nastąpił w roku 2008, gdy zasięg tych serwisów przekroczył 50 proc.

Wer-kennt-wen.de - największy niemiecki serwis społecznościowy

wer-kennt-wen.de