Wall-Mart testuje darmowy odbiór przesyłek z FedEx

Jedna z największych sieci handlowych w USA zamierza rozwinąć swój internetowy kanał sprzedaży. W tym celu zawarła porozumienie z FedEx i oferuje swoim klientom darmowy odbiór paczek w biurach FedEx mieszczących się w Los Angeles i Bostonie.

Wall-Mart testuje darmowy odbiór przesyłek z FedEx
Pierwsze testy nowej opcji dostawy towaru rozpoczęły się tego lata. Klienci sklepu Walmart.com mogą wybierać i opłacać produkty z poziomu strony www, a zamówione towary odbierać w jednym z biur FedEx.

Co najważniejsze w nowej usłudze - taka opcja dostawy towaru jest całkowicie dla klienta bezpłatna.

Przechytrzyć związki zawodowe

Jak oceniają eksperci, celem tej strategi jest rozszerzenie łańcucha sprzedaży Wal-Mart bez konieczności toczenia ciężkich bitew i budowanie fizycznych sklepów w tych wysoko zurbanizowanych lokalizacjach.

Wal-Mart nie posiada żadnego fizycznego sklepu w Bostonie i tylko dwa w Los Angeles. Z kolei firma kurierska FedEx posiada wiele lokalizacja w obu tych miastach. Szczególnie ważne mogą okazać się dla partnerów lokalizacje biur FedEx położone blisko kampusów akademickich, które firma kurierska oddziedziczyła po przejęciu w 2004 r. Kinkos.

Wall-Mart testuje darmowy odbiór przesyłek z FedEx

Co więcej, dla Wal-Mart umowa z FedEx może być jedynym sposobem na poszerzenie działalności w największych miastach. Sieć zmaga się bowiem z politycznym sprzeciwem ze strony związków zawodowych, które przeciwne są rozszerzeniu wpływów giganta w największych miastach USA.

Od pięciu następujących po sobie kwartałów Wal-Mart obserwuje spadek sprzedaży, dlatego nowy kanał może okazać się dla niego dobrym wyjściem z sytuacji. Zwłaszcza że, jak twierdzą przedstawiciele sieci, w Los Angeles i Bostonie nowa formuła najwyraźniej zdała egzamin. Nie wykluczone, że wkrótce z nowej formy dostawy skorzystają klienci kolejnych miast.

Odbiór z Allegro już od jutra

Informacja o darmowych punktach odbioru Wal-Mart zbiega się z planami ogłoszonymi przez Allegro. Polski gigant e-commerce już jutro zamierza wprowadzić punkty odbioru, jako nową formę dostawy towarów kupionych na platformie aukcyjnej.

Towary zakupione na Allegro będzie można odbierać w 1600 różnych miejscach w całej Polsce. Będą to sklepy, biura podróży, punkty usługowe współpracujące z firmą DHL. A także kioski i salony prasowe Ruchu realizujące usługę "Paczka w Ruchu" oraz "Paczkomaty 24/7" firmy InPost.

Więcej o e-commerce na konferencji E-commerceStandard 2010.