Walka ze spamem pochłonie 1,7 mld USD

Zgodnie z prognozą IDC, wartość rynku rozwiązań do zwalczania zalewu niechcianej korespondencji osiągnie do 2008 roku wartość 1,7 mld USD. W 2003 roku na walkę ze spamem wydano 300 mln USD. Oznacza to średnioroczny wzrost na poziomie 42 proc.

Jak informowaliśmy wcześniej, z szacunków firmy Brightmail, jednego z dostawców rozwiązań antyspamowych wynika, że liczba e-maili klasyfikowanych jako spam w grudniu sięgnęła 67 proc. wszystkich wysłanych wiadomości. Pułap 50 proc. ogółu poczty elektronicznej spam przekroczył w lipcu 2003 r.

Najpopularniejszą kategorią spamu - 24 proc. ogóły poczty są próby wyłudzania pieniędzy i ona zdaniem Brightmail rozwija się najdynamiczniej. Niepożądane reklamy stanowią 23 proc., pornografia 14 proc., reklamy leków i preparatów medycznych - 11 proc.

Według innego dostawcy spółki Sophos, ponad 42 proc. spamu w 2004 r. pochodziło z USA. Kolejne "miejsca na podium" zajęły Korea Południowa (13,43 proc.) oraz Chiny (8,44 proc.).