Walka płci w Internecie

Internauci to kolejna przyczyna różnic między Starym a Nowym Kontynentem. W Europie wciąż przeważającą grupą użytkowników Sieci są mężczyźni, natomiast w Stanach Zjednoczonych więcej kobiet surfuje w Internecie. Męska dominacja w Europie potrwa do 2010 roku – twierdzą analitycy z Nielsen/NetRatings.

Internautki w Europie stanowią średnio 42% społeczności użytkowników Sieci. Krajami, które powoli zbliżają się do zachowania równości płci, są Szwecja i Wielka Brytania. Tam odsetek kobiet korzystających z Internetu wynosi odpowiednio prawie 47% i 45%.

Walka płci w Internecie

Internautki w Europie

”W Europie Internet wciąż postrzegany jest jako miejsce dominacji mężczyzn - zaznaczył Tom Ewing, analityk z Nielsen/NetRatings -Aby zmienić tę sytuację, w Sieci musi pojawić się więcej witryn przeznaczonych dla kobiet. Widzimy już, że takich serwisów przybywa, ale wciąż zbyt wolno.”

Dla porównania w Stanach Zjednoczonych liczba kobiet korzystających z Sieci sięga 52% całej społeczności internautów. Przedstawicielki płci pięknej generują więcej ruchu w Sieci niż mężczyźni. Z ostatnich badań Jupiter Research wynika, że jednak panowie najwięcej pieniędzy wydają w Internecie. Kobiety kupują częściej, ale mniej kosztowne rzeczy. Sytuacja ma jednak się zmienić. Jupiter Research prognozuje że, w 2007 roku wysokość kobiecych zakupów będzie stanowić 52% przychodów z tytułu e-commerce.

Walka płci w Internecie

Wydatki online

Preferencje dotyczące nabywanych dóbr znacznie się różnią między płciami. Mężczyźni najczęściej kupują przyrządy sportowe, oprogramowanie, sprzęt komputerowy czy gry wideo. Natomiast kobiety skupiają się raczej na kosmetykach, ubraniach, zabawkach, biżuterii oraz zegarkach.

Firma Nielsen/NetRatings szczegółowo monitorowała zachowania płci w sierpniu br. Najczęściej odwiedzanymi przez mężczyzn serwisami były strony poświęcone elektronice, urządzeniom bezprzewodowym oraz zagadnieniom finansowym. Kobiety przeglądały z chęcią witryny o kosmetykach, biżuterii oraz upominkach.