Walentynki zwiększyły e-handel o 81%

Według badań Hitwise, wartość handlu w internecie w dniach poprzedzających Święto Zakochanych zwiększyła się na platformach oferujących kwiaty i upominki o 81% w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. Ale kartki internetowe przesyłano rzadziej niż dotąd. Chyba wychodzą z mody...

Największą popularnością wśród Amerykanów cieszyły się internetowe sklepy, oferujące przesyłkę kwiatów i upominki. Wartość obrotu wzrosła dla nich o 107,5%. Czekoladki kupowano w internecie o 46,4% częściej, biżuterię o 17,3%. Sprzedaż bielizny również wzrosła, jednak nie tak wyraźnie jak dla poprzednich kategorii - o jedyne 7,7%.

W porównaniu do 10 lutego 2004 roku, kartki walentynkowe przesyłano przez internet o 36,7% rzadziej. Ich wysyłanie jest wciąż popularne w grupie osób powyżej 55 roku życia, którzy stanowią 25,7% korzystających z tej możliwości internautów, choć ich udział w sieciowej populacji wynosi tylko 15,7%.

Najczęściej odwiedzane witryny umożliwiające przesyłanie kartek i pozdrowień to kolejno Yahoo! Greetings, 123Greetings, Evite, Hallmark.com, American Greetings. Najpopularniejszy serwis - Yahoo! Greetings - odwiedziło 11,36% wszystkich wysyłających życzenia internatów.