Waga poufności

Z badania przeprowadzonego przez The Customer Respect Group wynika, że ponad jedna czwarta internautów opuszcza witrynę na której nie jest pewna poufności swoich danych.

W pierwszej kolejności internauci starają się zapewnić poufność swoich danych poszukując zawsze witryn z protokołem SSL – to pierwszy odruch niemal 30% internautów. Dalsze 26,6% chroni poufność poprzez zapoznanie się z polityką prywatności - i jeśli nie odpowiada im ona, nie pozostawiają na niej żadnych informacji poufnych, nie dochodzi zatem np. do żadnej transakcji. 22,4% nie zostawia żadnych informacji, jeśli nie znajdzie na witrynie informacji o polityce ochrony poufności danych klienta.

13,6% ankietowanych niekiedy czyta założenia polityki prywatności odwiedzając witrynę, na której zostawi informacje o sobie. 4% - nie czyta o polityce bezpieczeństwa. I wreszcie – 3,2% twierdzi, że i tak zawsze wprowadza fałszywe dane, a 0,4% - że im nie zależy.