WPROST: light tylko w Internecie

Bez logo WPROST LIGHT ukaże się najbliższy numer tygodnika WPROST.

WPROST LIGHT pozostanie marką eksploatowaną przez wydawcę w internecie. Na stronie www.wprost.pl/light nadal będzie można znaleźć materiały o charakterze rozrywkowym. Internetowe WPROST LIGHT będzie współpracowało, również redakcyjnie, z nowym serwisem należącym do PMPG - www.ototrend.pl.

"Internet jest właściwym miejscem dla tego typu treści" - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group i AWR WPROST, wydawca tygodnika WPROST. Podkreśla, że w tygodniku opinii nie ma miejsca na rubryki żywcem wyjęte z magazynów typu ‘people' czy pism shoppingowych. "To obniża prestiż tytułu. My chcemy ten prestiż odbudować i wzmacniać opiniotwórczą i edukacyjną funkcję tygodnika" - zapowiada Lisiecki.

Lisiecki dodaje, że likwidacja WPROST LIGHT w wersji drukowanej wynika również z polityki wydawniczej PMPG, która kieruje wydawane przez siebie tytuły do jasno określonych grup odbiorców. "WPROST ma mieć charakter tygodnika opinii, a nie pisma dla wszystkich i o wszystkim. Po takie pisma sięga coraz mniej czytelników" - mówi prezes PMPG.

Likwidacja rubryk oznaczonych logo WPROST LIGHT w tygodniku nie oznacza, że straci on na objętości.

Marka WPROST LIGHT pojawiła się wiosną 2009 r. 28 maja na rynku zadebiutował tygodnik po tym tytułem. W założeniu miał mieć charakter plotkarsko-poradnikowy. Po miesiącu został przekształcony w dwutygodnik, a z końcem października AWR WPROST zdecydował o rezygnacji z tytułu "WPROST LIGHT" jako osobnego wydania i włączył najpopularniejsze sekcje do głównego grzbietu WPROST, zwiększając jego objętość o 8 stron.