WP.pl - sąd rozpatruje odwołania wierzycieli

Już wkrótce minie rok od momentu ogłoszenia upadłości Wirtualnej Polski. Portal przetrwał najcięższe chwile i zamierza w tym roku osiągnąć pozytywny wskaźnik EBIDTA. Wkrótce powinna zakończyć się również rozprawa w sądzie upadłościowym.

Początek kwietnia 2004 roku oznaczał najgorsze wieści dla gdańskiego portalu - z powodu niewypłacalności ogłoszono upadłość spółki. Pierwsze miesiące upadłości były walką o utrzymanie reklamodawców i próbą konkurowania nowymi usługami na zmieniającej się internetowej scenie.

Wkrótce minie rok od ogłoszenia upadłości. Sytuacja finansowa WP jest stabilna - zaznacza po konsultacjach z zarządcą Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy WP.pl - W ostatnich miesiącach 2004 roku

Wirtualna Polska notowała dodatni wskaźnik EBITDA. Obecnie realizowany jest plan zakładający osiągnięcie pozytywnego EBITDA za cały rok 2005. Pierwsze miesiące pokazały, że cel ten jest jak najbardziej realny.

Postępowanie upadłościowe jeszcze się nie zakończyło. Przypomnijmy, że w ubiegłym roku złożono dwie propozycje układowe. Jedną przedstawił Marek Borzestowski, były prezes WP, obecnie szef spółki Portal Wykup Menedżerski, która chciała przejąć WP za 36 mln zł (jednak jak wynika z ostatniego oświadczenia MCI Management, który jest właścicielem PWM, spółka uznaje swoje plany za nierealne. Dodajmy, że wcześniejsze postępowanie PWM budziło wiele wątpliwości. Więcej na ten temat tutaj). Drugą propozycję układową, która ma pokryć wszystkie wierzytelności, złożyły spółki należące do mniejszościowych akcjonariuszy.

W tej chwili sąd rozpatruje odwołania wierzycieli w stosunku do listy otrzymanych wierzytelności. Po zakończeniu tego procesu dojdzie do głosowania wierzycieli, którzy zadecydują, w czyje ręce trafi spółka.

Tymczasem Wirtualna Polska zamierza skupić się na zwiększeniu udziałów w rynku e-reklamy. W lutym 2005 przychody z reklamy portalu Wirtualna Polska wzrosły o 51% w stosunku do lutego roku 2004 - dodaje Wojciech Kądziołka - Do końca roku WP zamierza osiągnąć zdecydowanie ponad 20% udział w rynku reklamy internetowej z 16% zanotowanych w ub. roku.

Sytuacja prawna portalu powinna wykrystalizować się najpóźniej w drugiej połowie tego roku.