WP otwiera Dom

Wirtualna Polska kładzie swój kamień węgielny na rynku serwisów z branży budownictwa, nieruchomości oraz aranżacji wnętrz i otwiera Dom.wp.pl

Aktywność użytkowników, tworzących własne projekty wnętrz, dzienniki budowy, wymieniających się projektami internautów, trójwymiarowy program do samodzielnego obrazowania własnych projektów - to najważniejsze cechy, dzięki którym WP chce konkurować z podobnymi serwisami poświęconymi szeroko rozumianej kategorii: mieszkań, budownictwa i aranżacji wnętrz.

Dom WP stoi na fundamencie składającym się z trzech tematycznych działów: Budowa i Remont, Wnętrza oraz Ogród. Dodatkowo dostępne są przepisy prawne, wzory umów i bieżące wiadomości dotyczące rynku nieruchomości, a także forum dyskusyjne, które ma się stać miejscem wymiany opinii, doświadczeń i porad budujących się internautów. Ciekawie przedstawia się darmowy program do projektowania wnętrz - Projektant WP, za pomocą którego wygenerować można trójwymiarowy wygląd indywidualnego projektu i aranżacji.

Uruchomienie serwisu pozwoliło nam wejść na nowe, niezagospodarowane dotąd przez WP pole i rozpocząć walkę z konkurencją o użytkowników zainteresowanych treściami kategorii mieszkanie, dom, wnętrze - mówi Aleksandra Ciechomska, Dyrektor Pionu Rozwoju Produktów Wirtualnej Polski. Wkrótce za pośrednictwem witryny będzie można kontaktować się z ekspertami rynku budowlanego i nieruchomości oraz projektantami wnętrz - dodaje.

Serwis Dom.wp.pl tworzony z partnerami Cad Projekt K&A stawić musi czoło serwisom o silnej pozycji na rynku. Liderzy w tematycznej kategorii "Budownictwo i Nieruchomości" w majowym Megapanelu PBI/Gemius mają po kilkaset tysięcy unikalnych użytkowników. Serwisy Gazety.pl Budownictwo i Nieruchomości odnotowały ponad 922 tys. internautów, serwisy Grupy Murator mogą pochwalić się liczbą ponad 770 tys. użytkowników, a zajmujące pozycję trzecią serwisy Grupy Gratka zdobyły już ponad 513 tys. unikalnych użytkowników.

Artur Wiśniewski, Prezes Zarządu, Gratka.pl o serwisie Dom.wp.pl

<i>Nowy serwis dom.wp.pl różni się trochę podejściem w porównaniu z innymi serwisami informacyjnymi dotyczącymi nieruchomości i wyposażenia wnętrz. Na pierwszy rzut oka widać dużą zawartość kontentu. Po analizie można jednak odnieść wrażenie, iż to widoczne bogactwo treści uzyskano zabiegiem odpowiedniego graficznego "opakowania" zawartości serwisu. Trochę brakuje aktualnego kontentu z zakresu nieruchomości, co zapewne WP, przy jej możliwościach, nadrobi w najbliższym czasie. Design serwisu jest trochę przeładowany, przez co całość traci na przejrzystości i czytelności, w zamian serwis sprawia wrażenie "bogatego" w treści. Zapewne o takie wrażenie twórcom serwisu chodziło i to się na pewno udało.

Użyteczność wydaje się być na przyzwoitym poziomie, jednak widać poważne mankamenty w tym zakresie. Najpoważniejszym jest "wysoki" nagłówek ze zdjęciem i sposób umiejscowienia reklamy, przez co kontent prawie zawsze nie mieści się na pierwszej stronie ekranu, nawet przy rozdzielczości 1280, a w przypadku emisji expand billboardu, całe menu, czyli nawigacja serwisu, nie jest "zakryta" dla użytkowników.

Analizując bardziej szczegółowo dziwi brak promowania ogłoszeń z rynku nieruchomości oraz wprowadzenia treści video, którymi portal dysponuje.

Cieszy pojawienie się takich elementów jak "Dzienniki budowy" oraz program do aranżacji wnętrz, jak również galerie i forum. I to jest to, co odróżnia serwis WP od innych tego typu serwisów na rynku. Widać wyraźnie, że portal mocno postawił na aktywność użytkowników.

Podsumowując: nowy serwis dom.wp.pl pokazuje nowe podejście do serwisów o nieruchomościach i wnętrzach, przez co w jakimś stopniu odróżnia się od konkurentów. Widać, że przy dbałości o rozwój kontentu i wzbogaceniu o multimedia serwis jest gotowy przyciągnąć użytkowników dając im narzędzia do współtworzenia zawartości i przystąpić do walki na rynku, co jest wyzwaniem w branży nieruchomości. </i>

Aktualizacja: 23 lipca 2008 15:03

Informację uzupełniliśmy o komentarz Artura Wiśniewskiego, Prezesa Zarządu Gratka.pl