WP: ToSieWytnie.pl w finale międzynarodowego konkursu

Podczas tegorocznych międzynarodowych targów telewizyjnych MIPTV 2010 odbywających się w Cannes zostaną ogłoszone wyniki konkursu Content 360. Do finałowej dziesiątki projektów z całego świata zakwalifikował się serwis Wirtualnej Polski - ToSieWytnie.pl.

Jest to wydarzenie bez precedensu, bowiem po raz pierwszy w historii tego prestiżowego eventu do ścisłych finałów zakwalifikowała się firma z Polski i, co należy podkreślić, niezwiązana bezpośrednio z rynkiem tradycyjnych mediów telewizyjnych - mówi Grzegorz Tomasiak, Prezes Zarządu Wirtualnej Polski.

"Content 360" to międzynarodowe forum twórców cyfrowego kontentu, towarzyszące największym na świecie targom telewizyjnym MIPTV w Cannes. W targach co roku bierze udział 12000 uczestników z ponad 100 krajów świata.

Finaliści przeglądu "Content 360" prezentują swoje koncepcje i rozwiązania nadawcom, agencjom reklamowym, funduszom filmowym w celu pozyskania - dla dalszego rozwoju - partnerów biznesowych lub sponsorów. Od 2005 roku "Content 360" wspierają BBC, Ogilvy Interactive, the National Film Board of Canada oraz the Korean Broadcasting Commission. W ciągu 4 lat trwania przeglądu na 1400 zgłoszeń z 42 krajów do ścisłych finałów zakwalifikowało się 100 projektów. Pula nagród wręczonych laureatom konkursu przekroczyła do tej pory 400 000 Euro. Konkurs odbywa się w 6 kategoriach: 5 tematycznych i jednej głównej -"Next Generation Audience Engagement", sponsorowanej przez British Broadcasting Corporation (BBC). Do tej ostatniej, wraz z dziewiątką innych finalistów z całego świata, zakwalifikował się serwis Wirtualnej Polski.

Pierwotnie zakładaliśmy pokazanie ToSieWytnie.pl tylko w języku polskim, tłumacząc jedynie wybrane fragmenty na angielski. Szybko podjęliśmy jednak decyzję o dostosowaniu całego interfejsu serwisu do potrzeb prezentacji przed międzynarodowym audytorium - mówi Łukasz Skalik, Kierownik Działu WP.TV i Multimedialnego Wsparcia Portalu, pomysłodawca platformy. Wersja angielska naszego serwisu zostanie zaprezentowana pod hasłem "You will NOT see this on TV!" i osadzona w domenie "FreeCut.TV", przy czym uruchomienie w dostępie publicznym planujemy tuż przed finałami.

Konkurentami ToSieWytnie.pl w finałach w Cannes będą dwa projekty z Wielkiej Brytanii i dwa z Australii oraz po jednym z USA, Hiszpanii, Malezji, Wenezueli, Korei Południowej. W większości są to profesjonalne i znane marki, działające w obszarze rynku tradycyjnych telewizji programowych oraz nowych mediów, jak m.in. Channel S, Australian Documentaries, Lapierna Audiovisual. Prezentacja finalistów odbędzie się 13 i 14 kwietnia w Palais des Festival w Cannes.

Zdaniem przedstawicieli WP uwagę sędziów przykuły szczególnie: innowacyjny interfejs serwisu, szerokie wykorzystanie mechanizmów interaktywnych i społecznościowych w tworzeniu platformy, unikalny kontent powstający we współpracy z użytkownikami oraz ciekawy model biznesowy, oparty na partycypacji Wirtualnej Polski w kosztach produkcji najpopularniejszych twórców platformy w zamian za emisję reklam na ich kanałach.

Według styczniowej fali badania Megapanel PBI/Gemius serwis ToSieWytnie.pl odnotował 1 155 661 użytkowników (real users), z których każdy spędził w witrynie średnio 16 minut 38 sekund. Sumarycznie, ToSieWytnie.pl wraz z naszą telewizją internetową WP.TV, w styczniu 2010 osiągnęły rekordowy ruch na poziomie 3 milionów użytkowników (Real Users) - podkreśla Łukasz Skalik. Jest to kolejne potwierdzenie faktu, że legalne wideo w Sieci staje się coraz popularniejszym trendem wśród użytkowników. Tym tropem zamierzamy podążać w dalszym ciągu, rozbudowując w przyszłości naszą ofertę kontentową.

Źródło: WP