Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

W Japonii wzrosła sprzedaż notebooków

Stowarzyszenie Rozwoju Japońskiego Przemysłu Elektronicznego JEIDA podało, że w Japonii od kwietnia do czerwca sprzedaż komputerów osobistych wzrosła o 35 procent. W tym czasie sprzedano imponującą ich liczbę: 2,74 miliona sztuk.

Wszyscy są tym zaskoczeni. Przedstawiciele JEIDA na początku roku opracowali plan sprzedaży, ale nie wzięli pod uwagę, że w okresie wiosennym popularność wśród indywidualnych użytkowników zyskają notebooki. Ich sprzedaż po raz pierwszy była zdecydowanie wyższa niż tradycyjnych komputerów stacjonarnych – wzrosła o 41 procent, a stacjonarnych jedynie o 29 procent.

W ubiegłym kwartale sprzedano 1,362 mln notebooków, w tym kwartale – 1,377mln.

Jak podał Reuters, według Instytutu Badań Multimediów pod względem udziału w rynku prowadzi NEC Corp (25,3 procent), Fujitsu (20,6 procent), IBM Japan (9,0 procent), Toshiba (7,3 procent) i Sony Corp (5,4 procent).