VeriSign na rynku antyspamowym
-
- Józef Muszyński,
- 30.06.2004, godz. 13:08
Firma VeriSign rozszerzyła swój zestaw usług bezpieczenstwa o ochronę poczty elektronicznej. Używając opracowań własnych oraz technologii innych dostawców, firma zamierza działać na dość zatłoczonym rynku produktów antyspamowych.
VeriSign Messaging Security Service ma uzupełnić własne filtry oparte na białych i czarnych listach o koło 20 tys. filtrów heurystycznych firmy Frontbrige Technologies, jak również oprogramowanie antywirusowe firm Sophos, Symantec i Trend Micro.
Chociaż na tym rynku działa cała rzesza firm antyspamowych, VeriSign zamierza zdobyć rynek oferując zewnętrzne usługi antyspamowe. Na tym polu zamierza konkurować z takimi firmami, jak Postini, Message Labs czy MX Logic.
Firma zakłada, że może osiągnąć 92 do 95 proc. efektywności i jedynie jedno fałszywe rozpoznanie na milion przesyłek pocztowych.
VeriSign zamierza także rozszerzyć swoje usługi zarządzania w kierunku zapewnienia klientom korporacyjnym usługi „anty-phishing”. Skanując tzw. „phishing spam” (spam ze sfałszowanymi adresami nadawców) pod kątem słów kluczowych i kontrolując rejestracje domen, firma ma nadzieję na identyfikację nowych ataków tego typu i powstrzymanie ich w ciągu godziny lub mniej.