Używamy więcej niż jednej wyszukiwarki

Z ostatniego raportu opublikowanego przez Nielsen/NetRatings wynika, iż większość użytkowników wyszukiwarek internetowych, korzysta zazwyczaj z dwóch tego typu serwisów w celu uzupełnienia wyników wyszukiwania.

Według raportu Nielsen/NetRatings, 58% użytkowników wyszukiwarki Google, korzysta również z drugiej wyszukiwarki, notowanej poniżej trzech największych tego typu serwisów, podczas gdy 70% użytkowników MSN oraz 71% użytkowników Yahoo!, zwraca się w dodatkowo w stronę jednej z trzech największych wyszukiwarek.

Dla internautów korzystających z MSN i Yahoo!, najpopularniejszym drugim wyborem był Google (odpowiednio 33% oraz 39%). Prawie 25% użytkowników serwisu MSN korzystało z Google i Yahoo!, podczas gdy 21% użytkowników Yahoo! korzystało z MSN i Google.

Przy okazji zbadano również udział poszczególnych wyszukiwarek w ogólnej liczbie zapytań. Na prowadzeniu znalazł się Google z wynikiem ponad 50%. Kolejne miejsca zajęły Yahoo! (21%) oraz MSN Search (13%). Na wszystkie 60 wyszukiwarek przebadanych przez Nielsen/NetRatings, pierwsze trzy serwisy mogą się pochwalić ponad 80% ogólnej liczby generowanych zapytań przez internautów.