Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Użyteczność serwisów bankowych wg Making Waves

Internetowy serwis PKO Banku Polskiego uzyskał najlepszy wynik w audycie użyteczności przeprowadzonym przez firmę Making Waves. W pierwszej trójce znalazły się także witryny Lukas Banku i mBanku. Najniżej oceniono serwisy Polbanku, Santander Consumer Bank S.A. oraz Banku Gospodarstwa Krajowego.

Celem raportu "Banki w internecie" była ocena użyteczności serwisów banków działających na polskim rynku. Do badania wybrano 20 największych placówek wg czerwcowego rankingu Gazety Bankowej.

Intuicyjność i łatwość obsługi to bardzo istotna kwestia, która pozwala zyskać przewagę konkurencyjną w internecie. Zadaniem ekspertów było sprawdzenie, w jakim stopniu liderzy rynku stosują zalecenia dotyczące użyteczności i, co za tym idzie, jak łatwe i intuicyjne jest znalezienie niezbędnych informacji oraz obsługa konta bankowego.

Metodologia badania oparta była na eksperckiej ocenie użyteczności, w której dokonano przeglądu najważniejszych funkcjonalności serwisu i na podstawie doświadczenia oraz przyjętych i sprawdzonych standardów użyteczności sporządzono ocenę serwisu. Ocena jakościowa nigdy nie jest w pełni obiektywna, ale wierzymy, że wykorzystując naszą wiedzę i doświadczenie stworzyliśmy analizę, która może służyć jako inspiracja i zestaw dobrych praktyk - tłumaczą autorzy raportu.

Strona główna i elementy serwisu, prezentacja i opis produktów, logowanie się do bankowości elektronicznej, a także bankowość online to najważniejsze podlegające ocenie działy tematyczne, wśród których rozróżniono 27 kategorii szczegółowych.

W poszczególnych dziedzinach najlepsze wyniki uzyskały witryny (skala 1-6): Banku Ochrony Środowiska (strona główna i elementy serwisu; ocena: 5,33), mBanku (prezentacja i opis produktów; ocena: 5,33 oraz logowanie do serwisu; ocena: 5,17), PKO Banku Polskiego (system bankowości elektronicznej; ocena: 4,88).

W rankingu biorącym pod uwagę wszystkie aspekty łącznie najlepiej wypadły serwisy internetowe: PKO Banku Polskiego, Lukas Banku oraz mBanku.

Według autorów raportu zastosowane przez wszystkie trzy banki rozwiązania w zakresie komunikacji z użytkownikiem są wysokiej jakości i pozwalają na łatwe poruszanie się po serwisie. PKO Bank Polski pozycję lidera zawdzięcza przede wszystkim bardzo dobrym rozwiązaniom w zakresie bankowości elektronicznej. Lukas Bank stosuje wiele naprawdę świetnych rozwiązań w zakresie komunikacji z użytkownikiem, a mbank wyróżniają dobrej jakości opisy produktów, zachęta do komunikacji oraz łatwość, z jaką znaleźć można regulaminy i inne ważne informacje - czytamy w podsumowaniu raportu.

Najgorzej w ocenie łącznej wypadły serwisy internetowe Polbanku, Santander Consumer Bank S.A. oraz Banku Gospodarstwa Krajowego.

Analiza użyteczności przeprowadzona została pomiędzy 23 października a 7 listopada 2008 roku przez firmę Making Waves.

Źródło: http://www.makingwaves.pl