Usługi bazujące na geolokalizacji coraz popularniejsze w Polsce

Według raportu Mobile Life ponad 60 proc. użytkowników na świecie (i 57 proc. w Polsce) jest zainteresowanych usługami opartymi o geolokalizację.

Około 12 proc. polskich użytkowników korzysta już z takich funkcji w swoim telefonie, a 57 proc. chciałoby z nich skorzystać w przyszłości.

Najpopularniejszą przyczyną sięgnięcia po takie usługi jest dostęp do interaktywnych map i GPS (39 proc.). Około 15 proc. użytkowników portali społecznościowych informuje swoich znajomych gdzie akurat przebywają za pośrednictwem Facebook Places lub platform pokrewnych. Niewiele mniej (ok. 14 proc.) korzysta z interaktywnych serwisów pozwalających wyszukiwać połączenia komunikacji miejskiej.

Potencjał marketingu

Udostępnianie sklepom i usługodawcom swojego położenia może przynosić korzyści, o czym przekonało się ponad 14 proc. użytkowników. Ponad jedna piąta badanych (21,1 proc.) jest zainteresowana otrzymywaniem na telefon informacji o promocjach lub zniżkach gdy mija dany sklep, jeśli wcześniej dodadzą go do listy ulubionych. Jednocześnie jedynie 6 proc. badanych jest zainteresowanych otrzymywaniem oferty okolicznych sklepów, co wynika z dbałości o prywatność.

Polska nadal za Europą

W rozwiniętych krajach europejskich ponad jedna czwarta użytkowników korzysta z usług geolokalizacyjnych by otrzymywać informacje o ofercie pobliskich barów czy restauracji. W Polsce jest to 12 proc.

Badanie zrealizowano w ramach projektu badawczego Mobile Life, realizowanego w 58 krajach, między innymi Argentynie, Australii, Holandii, Szwecji, Słowacji i Polsce.