USA: wzrost wydatków na reklamę o 25%

Pierwsza połowa roku upłynęła w Stanach Zjednoczonych pod znakiem wyraźnego wzrostu rynku e-reklamy - wskazuje raport TNS Media Intelligence/CMR. Co ciekawe, dynamika wzrostu wydatków reklamowych jest największa w branży internetowej.

Z raportu TNS Media Intelligence/CMR wynika, że wskaźnik wzrostu wydatków na e-reklamę w I półroczu br. wyniósł 25,9% w porównaniu z analogicznym okresem roku minionego. Dla porównania w telewizji kablowej wskaźnik ten utrzymał się na poziomie 18,2%, a w krajowych gazetach - 10,8%.

Ogółem w pierwszym półroczu br. w USA na reklamę wydano 67,6 mld USD. Na promocję internetową przeznaczono w tym okresie 3,6 mld USD.

Jak wskazuje TNS Media Intelligence/CMR, rynek e-reklamy w dużym stopniu napędzała w minionym półroczu kampania prezydencka. Na internetową promocję polityków wydano 398 mln USD. Firma badawcza szacuje, że do końca roku wydatki te stanowić będą ok.1,5 mld USD.