USA: większe budżety na reklamę w społecznościach w 2010 r.

86% amerykańskich firm i agencji planuje zwiększenie budżetów przeznaczonych na social marketing - wynika z badania przeprowadzonego przez Econsultancy oraz bigmouthmedia. Największą barierą we wdrażaniu tego typu działań jest brak zasobów i czasu.

Z raportu pt. "Social Media and Online PR Report" przygotowanego przez Econsultancy oraz bigmouthmedia wynika, że amerykańskie firmy i agencje coraz bardziej zainteresowane są promowaniem się w serwisach społecznościowych. Okazuje się, że aż 86% podmiotów planuje zwiększyć swe budżety na tę formę marketingu, a dalsze 13% utrzymać wydatki na dotychczasowym poziomie.

Wykorzystywanie mediów społecznościowych w celach marketingowych najbardziej popularne jest w sektorze B2C - co trzecia firma deklaruje zaawansowane działania w tym obszarze, a 60% przyznaje że eksperymentuje i sprawdza możliwości wykorzystania potencjału społeczności (jedynie 8% całkowicie neguję tę formę działań marketingowych). Jest to zresztą typowe dla innych sektorów - firmy i agencje korzystają z Twittera czy Facebooka, mimo iż nie posiadają namacalnych i twardych danych potwierdzających skuteczność działań i obecności w tych serwisach.

Największą barierą związaną z reklamą w społecznościach wskazywaną przez firmy, które wzięły udział w badaniu jest brak odpowiednich zasobów oraz brak czasu, który należy poświęcać na social marketing (skuteczny social marketing zabiera obecnie więcej czasu niż rok temu - wynika z deklaracji uczestników badania).

Najpopularniejszym serwisem społecznościowym wykorzystywanym przez firmy jest Twitter - do mikroblogowania przyznaje się 78% respondentów firmowych oraz 74% agencji, które wzięły udział w badaniu. Najczęściej spotykaną formą wykorzystania mikroblogu w komunikacji marketingowej jest publikacja informacji (62%) oraz monitoring dyskusji o marce lub firmie. Zaledwie 27% badanych wykorzystuje Twittera do obsługi klienta, a 25% do uzyskiwania informacji zwrotnych od klientów.

Z raportu wynika także, że skuteczny social marketing ma miejsce głównie w branży wydawniczej, sprzedaży oraz w turystyce, a najgorzej wypada w sektorze usług finansowych. Nie jest chyba zaskoczeniem, że marketing w serwisach społecznościowych lepiej wypada w przypadku firm mniejszych, bardziej mobilnych i elastycznych.

Dlaczego firmy decydują się na obecność w mediach społecznościowych? Wśród najczęściej wymienianych korzyści znalazł się przede wszystkim: wzrost świadomości marki (73% wskazań) oraz zaangażowania klientów (71%), a także poprawa reputacji firmy (66%) oraz komunikacji z klientami.

Raport "The Social Media and Online PR Report" opracowany przez Econsultancy przy współpracy z bigmouthmedia oparty jest na badaniu ponad 1100 firm i agencji amerykańskich, które odbyło się w sierpniu 2009 r. Wśród respondentów były zarówno firmy specjalizujące się w działaniach PR i marketingu internetowym jak i w budowaniu relacji z klientem.

Źródło:http://www.marketingcharts.com

Jak skutecznie reklamować się w internecie oraz w mediach społecznościowych? Zapraszamy do udziału w warsztatach StudyStandard 2009 . Liczba miejsc ograniczona.