USA: prawie 5 mld USD w pierwszym kwartale

Reklama internetowa w Stanach Zjednoczonych wygenerowała 4,9 mld USD przychodu w pierwszych trzech miesiącach br. - wskazują najnowsze wyniki badania zrealizowanego przez IAB i PricewaterhouseCoopers.

Autorzy badania wskazują, że amerykański rynek notuje dynamiczny wzrost. Wyniki za I kwartał br. były o 26% większe od zeszłorocznych (w pierwszych trzech miesiącach 2006 roku przychody z e-reklamy wyniosły 3,8 mld USD).

Jeżeli jednak popatrzymy na dane z ostatniego kwartału ub. wynik za I kwartał br. wzrósł jedynie o 2%. Trzeba jednak dodać, że czwarty kwartał jest zwykle najlepszym w całym roku.

Na rosnące budżety reklamowe w sieci wpływ ma przede wszystkim zwiększająca się penetracja łączy szerokopasmowych, dzięki którym użytkownicy spędzają więcej czasu w sieci.

Przypomnijmy, że amerykańska e-branża zamknęła ubiegły rok wynikiem 16,9 mld USD (wzrost o 35% w stosunku do 2005 roku).

W zeszłym tygodniu ogłoszono też wartość rynku internetowego w Europie, który w ub. wyniósł 8,003 mld euro.