Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

USA: internetowy szał wyborczy

W czasie trwającej kampanii prezydenckiej w USA, mieszkańcy Stanów Zjednoczonych chętniej niż kiedykolwiek korzystają z internetu, by podjąć decyzję w wyborze właściwego kandydata. Prawie co trzeci Amerykanin przeglądał strony WWW dotyczącego G. W. Busha i J. Kerry'ego. Liczba śledzących wybory online podwoiła się od 2000 roku.

Raport firm Pew Internet & American Life Project oraz Burst! Media wskazuje, że Amerykanie wyjątkowo chętnie korzystają podczas tegorocznej kampanii ze stron wyborczych obu kandydatów. Co więcej, korzystają z nich uważnie i wnikliwie - aż 72,4% użytkowników odwiedzających strony wyborcze przegladało je w szczegółach, klikając na dodatkowe linki dotyczące kandydatów. Internauci zapisują się również na serwis news alert (aż 44,5%), sponsorują kampanię (31,8%) i zgłaszają chęć bezpłatnej pomocy przy kampanii (21%).

Amerykanie chętnie też oglądają reklamy video w internecie - do tej pory zrobiło to 42,8% internautów zainteresowanych wyborczą tematyką.

Ponad połowa użytkowników, którzy oglądali strony wyborcze, miała powyżej 35 lat. Z populacji wyborców w wieku 18-24 lat strony wyborcze dodwiedziło już tylko 35%. Według ekspertów z firmy badawczej Burst! świadczy to o tym, że młodzi polegają w swych politycznych wyborach na opinii rówieśników czy rodziny.

13% wszystkich Amerykanów wskazuje na internet jako na główne źródło wiedzy o kampanii i kandydatach. Jeżeli chodzi o samą populację internautów, to 31% osób posiadających szerokopasmowy dostęp do internetu wskazuje wyłącznie to medium. Czasopisma są popularniejsze tylko dla 4% internautów.

Co ciekawe, tylko 16% korzystających z modemu wskazuje na internet jako na podstawowe źródło wiedzy o prezydenckiej kampanii. 39% z nich woli gazety. Jak się można domyślić najpopularniejszym źródłem wiedzy dla wszystkich wciąż pozostaje telewizja - wskazuje na nią aż 78% wyborców.