USA: e-mail marketing najskuteczniejszy w Gmailu

Użytkownicy Gmaila częściej niż internauci korzystający z innych usług poczty elektronicznej otwierają reklamy przesyłane drogą e-mailową i w nie klikają - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę MailChimp.

Firma MailChimp poddała analizie ponad 184 mln e-maili wysłanych ze swojej platformy do użytkowników poczty AOL, Hotmail, Yahoo! oraz Gmail. Należy jednak podkreślić, że najwięcej wiadomości wysłano do użytkowników Hotmail (63 mln) oraz Yahoo! (54 mln) - czym po części tłumaczyć można, zaskakująco dobre jeśli chodzi o skuteczność kampanii e-mailowych, wyniki osiągnięte przez Gmail.

Okazało się, że wskaźnik otwarć kampanii e-mailowych jest wyższy u użytkowników poczty Gmail niż u internautów korzystających z pozostałych platform poczty elektronicznej - wyniósł on 30,9%. Z badania wynika, że najniższy wskaźnik open rate występuje w AOL (20%), nieco wyższy jest w Hotmail (23,8%) oraz Yahoo! (24,5%).

Podobnie korzystnie dla Gmaila przedstawia się sytuacja z wskaźnikiem kliknięć. Podczas gdy w Yahoo! i AOL wynosi on kolejno 4,2% i 4,3%, a w Hotmail 4,5% - tak w Gmailu jest on o jedną trzecią wyższy i kształtuje się na poziomie 7,4%.

Gmail najlepiej wypada także w przypadku wskaźnika "hard bounce" określającego wszystkie e-maile, które przez długi czas nie mogą zostać dostarczone (np. z powodu usunięcia konta przez użytkownika z portalu). Wynik uzyskany przez usługę pocztową Googla wyniósł tu zaledwie 0,3% podczas gdy u konkurencji: 1,1% (Yahoo!) oraz 2,9% (AOL).

Wg najnowszych danych comScore najbardziej popularną usługą poczty elektronicznej w Stanach Zjednoczonych jest Yahoo! Mail, z którego w lipcu 2009 r. korzystało 106 mln internautów. Na drugim miejscu plasuje się Windows Live Hotmail z 47 mln grupą użytkowników, a na trzecim Gmail, który w porównaniu z rokiem ubiegłym zanotował najwyższą (46%) dynamikę wzrostu. Obecnie korzysta z niego blisko 37 mln Amerykanów.

Krzysztof Dębowski, dyrektor zarządzający SARE
Większość ludzi posługuje się kilkoma skrzynkami pocztowymi. Zauważyliśmy, że są one bardzo różnie traktowane. Jako że poczta od Google zbiera bardzo dobre opinie to dla wielu osób jest podstawowym kontem, z którego korzystają w codziennej komunikacji. Użytkownicy chcą otrzymywać na Gmaila tylko najbardziej interesujące informacje, więc uważnie wybierają miejsca, w których podają ten adres. Do subskrypcji mniej istotnych wiadomości, udziału w grach i konkursach wymagających podania adresu e-mail, wybierają inne ze swoich e-maili.

Pamiętajmy też, że użytkownicy Gmaila nie otrzymują mailingów reklamowych. Dzięki temu mają zupełnie inne nastawienie do przychodzącej poczty. Wszystkie wiadomości traktowane są przez nich jako chciane i pożądane. Znajduje to - jak widać - odzwierciedlenie w wysokich wskaźnikach otwarć i kliknię

Źródło: http://www.emarketer.com

Aktualizacja: 08 września 2009 16:57

Dodałam komentarz Krzysztofa Dębowskiego, dyrektora zarządzającego SARE