USA: branża interaktywna odpowiedzialna za 2% produktu krajowego brutto

Zarobki w amerykańskiej branży interaktywnej generują rocznie 300 mld USD, co stanowi 2,1% produktu krajowego brutto - wynika z badania przeprowadzonego przez naukowców Harvard Business School na zlecenie IAB.

Celem badania pt. "Economic Value of the Advertising-Supported Internet Ecosystem" przeprowadzonego przez naukowców Harvard Business School na zlecenie Interactive Advertising Bureau było ukazanie w sposób obiektywny i kompleksowy biznesowej skali zjawiska reklamy internetowej oraz jej wpływu na amerykańską gospodarkę. To pierwsze tego typu badania ukazujące znaczenie branży interaktywnej w rozwoju społecznym i gospodarczym rynku amerykańskiego.

Okazało się, że zarobki osób związanych z reklamą internetową wynoszą rocznie 300 mld USD, co stanowi 2,1% produktu krajowego brutto Stanów Zjednoczonych. W branży bezpośrednio związanej z sektorem interactive pracuje ponad 1,2 mln Amerykanów, którzy zarabiają więcej niż wynosi przeciętne wynagrodzenie w USA. Ponadto dodatkowych 1,9 mln osób zatrudnionych jest w sektorach pośrednio związanych z branżą reklamy on-line. Innymi słowy - w sumie ponad 3,1 mln Amerykanów ma pracę i zarabia (w sumie 300 mld USD) dzięki reklamie internetowej.

Oprócz wymiernych efektów w postaci imponującego zatrudnienia oraz znaczącego zasilania zasobu krajowego produktu brutto, w badaniu wykazano, że internet pozytywnie oddziałuje na amerykańską gospodarkę również w wielu innych obszarach. W raporcie wymieniono m. in. dostarczanie stabilnych filarów ekonomicznych podczas recesji w latach 2008-2009 (dobra pozycja spółek internetowych na giełdzie); tworzenie innowacyjności i szans do rozwoju (tzw. "długi ogon"); wzrost produktywności i wydajności pracy; sprzyjanie konkurencyjności w obszarze handlu; oszczędzanie naturalnych zasobów i ochrona środowiska ("zielona ekonomia", zmniejszenie emisji CO2, ograniczanie zużycia papieru itp.), a także promowanie i ułatwianie nowych zachowań społecznych takich jak: elastyczność zatrudnienia, niższe koszty edukacji, dostęp do cennej (np. medycznej) informacji.

Raport opracowany przez naukowców Harvard Business School jest częścią większej kampanii lobbingowej rozpoczętej w środę 10 czerwca w Waszyngtonie przez IAB. Akcji towarzyszy także premiera filmu wideo pt. "I Am the Long Tail" przedstawiającego małym przedsiębiorstwom zalety i potencjał reklamy internetowej.

Czytaj cały raport "Economic Value of the Advertising-Supported Internet Ecosystem"

Źródło: http://www.mediapost.com