USA: Wzrasta popularność mobilnych społeczności

O ponad 180% w porównaniu do ubiegłego roku wzrosła w Stanach Zjednoczonych liczba użytkowników deklarujących wykorzystywanie mobilnych serwisów społecznościowych - wynika z badań przeprowadzonych przez The Kelsey Group oraz ConStat.

Z raportu pt. "Mobile Market View" opracowanego przez The Kelsey Group oraz ConStat wynika, że istotnie wzrasta popularność mobilnych serwisów społecznościowych wśród Amerykanów. Podczas gdy we wrześniu 2007 r. zaledwie 3,4% abonentów telefonii komórkowej w USA deklarowało logowanie się do społeczności za pośrednictwem słuchawki - to 13 miesięcy później odsetek ten wyniósł już 9,6%.

W zakresie innych mobilnych aktywności internetowych znaczący wzrost popularności odnotowało również wyszukiwanie w sieci produktów i usług spoza regionu (w 2007 r. 6,4% respondentów deklarowało wykonywanie takich czynności, w 2008 r. 14,3%), a także: przeglądanie lub kupowanie wideoklipów muzycznych i treści wideo (wzrost z 4,4% do 8,4%).

Najbardziej popularną wśród amerykańskich abonentów telefonii komórkowej czynnością w zakresie mobilnego wykorzystania internetu jest poszukiwanie informacji o lokalnych produktach i usługach, co deklaruje 15,6% respondentów (w 2007 r. 9,8%).

eMarketer przewiduje, że do 2012 r. ponad 800 milionów użytkowników będzie wykorzystywało swój telefon komórkowy do uczestnictwa w społecznościach. W 2007 r. - wg analityków eMarketera - robiło to 82 miliony, w roku bieżącym zaś do mobilnych serwisów społecznościowych logowało się 147 milionów osób.

Najpopularniejszymi na świecie serwisami dedykowanymi na utrzymywanie kontaktu z uczestnikami mobilnych społeczności są m. in.: Aki Aki, Loopt, DodgeBall, Zyb, Mig33. W Polsce w 2008 r. premierę miały serwisy Belysio.com oraz Inspiro.pl. Statystyki mobilnej przeglądarki Opera Mini mówią jednak, że najpopularniejszą witryną odwiedzaną przez Polaków za pośrednictwem telefonu komórkowego jest Nasza-Klasa.

Źródło: http://www.emarketer.com