Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

USA: Coraz więcej dzieci w sieci

Czas poświęcany przez amerykańskie dzieci na korzystanie z internetu wzrósł w ciągu minionych pięciu lat o 63%. Za Ocenaem jest obecnie ponad 16 mln internautów w wieku 2-11 lat (wzrost o 18%), co stanowi 9,5% wszystkich użytkowników sieci - wynika z najnowszego badania Nielsen Online.

Z najnowszego badania Nielsen Online wynika, że młodzi internauci (w wieku 2-11 lat), których jest obecnie w Stanach Zjednoczonych ponad 16 mln na surfowanie po sieci przeznaczają coraz więcej czasu. W maju 2004 r. najmłodsi miesięcznie spędzali w internecie 7 godzin miesięcznie, pięć lat później - 11 godzin, co oznacza wzrost o 63%. Dla porównania aktywność online pozostałych użytkowników internetu wzrosła w omawianym zakresie o 36%.

Wśród młodych internautów jest obecnie - wg danych z maja 2009 r. - nieznacznie więcej chłopców niż dziewcząt, oni również spędzają przed pecetami 7% więcej czasu. Dziewczęta z kolei charakteryzują się większą aktywnością - odwiedziają 9% więcej witryn niż ich koledzy (średnio 434 strony).

Dzieci lubią wideo online - w maju 2009 r. 5,1 mln chłopców i 5,2 mln dziewcząt obejrzało wideo w sieci. Jednakże chłopcy poświęcają na to więcej czasu, a także zapoznają się z wiekszą ilością materiałów. Z badania Nielsen Online wynika także, że jeśli chodzi o tematykę to młodzi internauci preferują pokemony, a dziewczęta barbie.

W Polsce wg raportu "Polski Internet 2008/2009" opracowanego przez firmę Gemius wynika, że mimo iż największa penetracja internetu istnieje w grupie wiekowej 16-24 lata (87%), to młodsi użytkownicy w wieku 7-14 lat odgrywają również bardzo znaczącą rolę. Internet dociera do 52% młodych ludzi w tym wieku. Znacząco wydłużył się także czas, który młodzi internauci przeznaczają na korzystanie z sieci. Podczas gdy w 2004 r. spędzali oni online ok. 10 godzin miesięcznie, tak pod koniec 2008 r. czas ten wydłużył się ponad dwukrotnie przekraczając 25 godzin.

Źródło: http://www.marketingcharts.com