UPC straciło mniej niż przewidywało

United Pan-Europe Communications NV poinformowało, że wyniki finansowe drugiego kwartału są lepsze od przewidywanych. Drugi co do wielkości operator kablowy w Europie stracił jedynie 368,2 miliona euro, mimo że analitycy w porównaniu z ubiegłym rokiem przewidywali stratę 440 milionów euro.

W drugim kwartale 2000 roku UPC zarobiło 231mln euro, co jest wynikiem zadowalającym w porównaniu z 83,1 miliona euro w roku ubiegłym. Główna w tym zasługa powiększającej się z miesiąca na miesiąc liczby subskrybentów. Pod koniec czerwca z usług UPC korzystało 6,9 miliona abonentów.

Mark Schneider, dyrektor zarządu UPC, przewiduje znaczny wzrost dochodów w momencie, kiedy firma zacznie oferować w drugim kwartale 2001 roku usługę „video-on-demand”. Jak twierdzi Schneider, UPC będzie pierwszą firmą na świecie świadczącą tę usługę komercyjnie. Subskrybenci będą mogli zamawiać filmy, wiadomości, programy edukacyjne i sportowe, które będą mogli oglądać w wybranym przez siebie czasie. Dostęp do filmów będzie możliwy co 15 minut po opłaceniu abonamentu.

UPC, pamiętając o niedawnych problemach z oprogramowaniem Microsoftu, domaga się próbnego wprowadzenia cyfrowych „set-top komputerów” – pudełek podłączonych do kabla, umożliwiających subskrybentom interaktywny dostęp. UPC zamierza jeszcze w tym roku podłączyć 30 tysięcy komputerów z funkcją „set-top”, zanim podobne uruchomi w następnym roku w innych częściach Europy.