Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

UPC straciło mniej niż przewidywało

United Pan-Europe Communications NV poinformowało, że wyniki finansowe drugiego kwartału są lepsze od przewidywanych. Drugi co do wielkości operator kablowy w Europie stracił jedynie 368,2 miliona euro, mimo że analitycy w porównaniu z ubiegłym rokiem przewidywali stratę 440 milionów euro.

W drugim kwartale 2000 roku UPC zarobiło 231mln euro, co jest wynikiem zadowalającym w porównaniu z 83,1 miliona euro w roku ubiegłym. Główna w tym zasługa powiększającej się z miesiąca na miesiąc liczby subskrybentów. Pod koniec czerwca z usług UPC korzystało 6,9 miliona abonentów.

Mark Schneider, dyrektor zarządu UPC, przewiduje znaczny wzrost dochodów w momencie, kiedy firma zacznie oferować w drugim kwartale 2001 roku usługę „video-on-demand”. Jak twierdzi Schneider, UPC będzie pierwszą firmą na świecie świadczącą tę usługę komercyjnie. Subskrybenci będą mogli zamawiać filmy, wiadomości, programy edukacyjne i sportowe, które będą mogli oglądać w wybranym przez siebie czasie. Dostęp do filmów będzie możliwy co 15 minut po opłaceniu abonamentu.

UPC, pamiętając o niedawnych problemach z oprogramowaniem Microsoftu, domaga się próbnego wprowadzenia cyfrowych „set-top komputerów” – pudełek podłączonych do kabla, umożliwiających subskrybentom interaktywny dostęp. UPC zamierza jeszcze w tym roku podłączyć 30 tysięcy komputerów z funkcją „set-top”, zanim podobne uruchomi w następnym roku w innych częściach Europy.