UPC: Internet 120 Mb/s za 200 zł

Firma UPC poszerzyła ofertę dostępu do Internetu o usługi Fiber Power. W ramach oferty użytkownicy będą mogli korzystać z łącz dostępowych o przepustowości 8, 25, 50 a nawet 120 Mb/s.

Usługa UPC Fiber Power oparta jest na standardzie transmisji danych w sieciach kablowych EuroDOCSIS 3.0. Opcje 8 i 25 Mb/s (przepustowość łącza do klienta) począwszy od dziś są dostępne dla wszystkich użytkowników w zasięgu usługi internetowej UPC. Jeśli chodzi o opcje 50 i 120 Mb/s, od 21 września oferta obowiązuje w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Gdańsku. Warszawa będzie pierwszym miastem, w którym zasięg usługi Fiber Power obejmie całą sieć - firma zapowiada, że stanie się to jeszcze w 2009 r.

Do obsługi nowych usług konieczna będzie wymiana używanych modemów UPC.

Fiber Power - parametry oferty

Opcja Fiber Power 8

- pobieranie danych: 8 Mb/s

- wysyłanie danych: 1 Mb/s

- liczba komputerów możliwych do podłączenia: 3

- cena brutto: 75 zł.

Opcja Fiber Power 25

- pobieranie danych: 25 Mb/s

- wysyłanie danych: 1,5 Mb/s

- liczba komputerów możliwych do podłączenia: 5

- cena brutto: 90 zł.

Opcja Fiber Power 50

- pobieranie danych: 50Mb/s

- wysyłanie danych: 5 Mb/s

- liczba komputerów możliwych do podłączenia: 5

- cena brutto: 120 zł.

Opcja Fiber Power 100

- pobieranie danych: 100 Mb/s

- wysyłanie danych: 10 Mb/s

- liczba komputerów możliwych do podłączenia: 5

- cena brutto: 200 zł.

Przedstawiciele UPC są przekonani, że oferta znajdzie amatorów wśród użytkowników wykorzystujących Internet do pobierania i wysyłania dużych plików, oglądania filmów i słuchania radia online. Firma zaznacza jednak, że nie wdrożyła żadnych mechanizmów utrudniających internetową wymianę nielegalnych plików - odpowiedzialność za taki proceder ponosić będą wyłącznie użytkownicy końcowi.

Firma wprowadzając ofertę dostępu do Sieci o szybkości 25, 50 i 100 Mb/s (podobnych nie ma żaden inny operator) próbuje wywrzeć presję na konkurencję. Jak przekonywali przedstawiciele spółki na konferencji prasowej, poświęconej ogłoszeniu nowości, spółka chce w ten sposób wymusić na konkurentach inwestowanie w rozwój infrastruktury dostępowej, a zarazem zasygnalizować dostawcom treści multimedialnych, że wśród użytkowników panuje zapotrzebowanie na takie materiały. "Łącza ponadstumegabitowe to przyszłość", "Nie ma innej drogi niż multimedia" - tak promowali usługi przedstawiciele operatora.

Aktualizacja: 21 września 2009 13:44

Artykuł zaktualizowano o szczegóły ofery UPC Fiber Power.