Twórca YouTube inwestuje w Formułę 1

Chad Hurley, współzałożyciel i szef internetowego portalu YouTube.com, zostanie strategicznym sponsorem nowego zespołu Formuły 1, US F1 - donosi serwis autosport.com.

Dyrektor YouTube przyznał, że do zainwestowania skłoniło go unikalne połączenie technologii, stylistyki i sportu, jakie reprezentuje sobą Formuła 1. Dostrzega pewne podobieństwa pomiędzy sposobem, w jaki ukształtował swój biznes od początku jego działalności a celami i ambicjami US F1: "Biznesowy aspekt tego, co przyciągnęło mnie do US F1 to fakt, że to przedsięwzięcie dopiero startuje. I jest to sytuacja bardzo podobna do tej z Doliny Krzemowej".

Zdaniem Hurleya US F1 to zespół mały, ale złożony z utalentowanych osób, próbujących zrobić coś po swojemu i osiągnąć coś, co inni uważają za niemożliwe. Hurley deklaruje wsparcie zespołu nie tylko w walce o czołowe miejsca w Formule 1 (jest przy tym świadom, że osiągnięcie tych założeń może potrwać kilka lat), czy w kontaktach ze sposorami. Chce on wnieść do zespołu swoje doświadczenie i wiedzę, by wykorzystać potencjał wyścigów F1 (integracja mediów i społeczności internetowej, zbudowanie bazy kibiców). "Oczywiste jest, że jestem głęboko zaangażowany w [rynek] wideo i to właśnie będzie ważną częścią naszej pracy w US F1. Mam nadzieję, że uda nam się stworzyć treści przyciągające uwagę, które użytkownicy z całego świata będą mogli oglądać i wymieniać się nimi i że poczują się prawdziwymi członkami zespołu" - przekonuje Hurley.

US F1 rozpocznie starty w najbardziej prestiżowej klasie wyścigów samochodowych od przyszłego sezonu jako jeden z trzech nowych zespołów.

Historia YouTube'a sięga 2005 r., kiedy to byli pracownicy PayPal - Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim - zarejestrowali domenę YouTube.com. Od daty założenia domeny (15 lutego) do momentu prezentacji serwisu upłynęły trzy miesiace. W październiku 2006 r. koncern Google ogłosił zamiar kupna portalu - wartość transakcji osiągnęła 1,65 mld. dolarów. Hurley pozostał na stanowisku CEO serwisu.

Więcej informacji: Autosport.com