Twitter może kupić aplikację TweetDeck za 50 mln

Podobno Twitter chce kupić aplikację społecznościową TweetDeck. Korzysta z niej duża część użytkowników serwisu. Wcześniej pojawiały się informacje, że ma ona trafić w ręce firmy Uber Media, która zajmuje się oprogramowaniem tego rodzaju i dzięki niemu zaczyna mieć duży wpływ na Twittera.

TweetDeck to aplikacja dająca dostęp do najpopularniejszych serwisów społecznościowych, a w tym do Twittera. Działa na pecetach, w systemie Android i jako aplikacja Chrome, a niedługo ma trafić także do iOS. Jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do zarządzania kontami serwisów społecznościowych.

Informacja o zainteresowaniu Twittera pojawiła się w BusinessInsider.com. Serwis społecznościowy miałby wydać na TweetDecka 50 mln dolarów. Wcześniej TechCrunch.com wskazywał, że firma UberMedia miała oferować za aplikację sumę 30 mln.

Przejęcie TweetDecka przez UberMedia byłoby niekorzystne dla Twittera. Aplikacja jest bardzo popularna i 13 proc. wszystkich ćwierknięć pochodzi właśnie od jej użytkowników. Serwis woli, by korzystali oni z oficjalnych platform i dlatego może zdecydować się na zainwestowanie wyżej wymienionej sumy.

UberMedia planuje podobno stworzenie własnego serwisu społecznościowego i ma zamiar wykorzystać w tym celu bazę użytkowników swoich społecznościowych aplikacji. Twitter nie będzie więc raczej chciał oddać rywalowi 13 proc. użytkowników bez walki.