Twitter jeszcze w tym roku z płatnymi funkcjami

Właściciele serwisu Twitter zamierzają rozszerzyć jego funkcjonalność o narzędzia komercyjne. Taki model biznesowy ma zapewnić finansowanie rozwoju serwisu i uchronić go przed zalewem reklam.

Liczący sobie ponad dwa lata serwis umożliwiający prowadzenie tzw. mikroblogów coraz bardziej zyskuje na popularności. Jednak zdaniem wielu osób jego właściciele do tej pory nie wypracowali żadnego modelu biznesowego, który umożliwiałby czerpanie zysku z popularności specyficznej usługi. Wcześniej mówiło się m.in., że zakupem serwisu zainteresowane jest kierownictwo firmy Google.

Z platformy Twitter coraz częściej korzystają użytkownicy biznesowi. Coraz częściej serwis ten jest również wykorzystywany w działalności sprzedażowej. "Twitter zyskuje na popularności m.in. w zastosowaniach biznesowych. Mikroblog okazał się być łatwą i szybką formą kontaktu z pracownikami, klientami czy partnerami handlowymi" - mówi Biz Stone, współzałożyciel serwisu. Niecałe dwa miesiące temu zapowiedziano również częściową integrację serwisu Twitter z platformą Salesforce Service Cloud. Warto dodać, że w marcu br. firma Twitter we współpracy ze spółką Federated Media uruchomiła oddzielną, finansowaną m.in. za pośrednictwem reklam, witrynę ExecTweets. Ma ona być dedykowana przede wszystkim dla użytkowników biznesowych.

Z niepotwierdzonych informacji wynika, że na komercyjne funkcje platformy Twitter składać będą się m.in. narzędzia analityczne i rozwiązania umożliwiające grupowanie użytkowników i autorów mikroblogów o podobnej tematyce. “Jakikolwiek model biznesowy wypracujemy Twitter pozostanie serwisem darmowym i otwartym dla wszystkich" - zapewnia Biz Stone.

Czytaj też:

Twitter a sprawa polska

Wiki i sieci społeczne mogą znaleźć szersze zastosowanie w przedsiębiorstwie

63% firm z branży IT nie docenia blogów