Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Tuba 01- Blogi jako reklamy

W poniedziałek odbyło się seminarium poświęcone reklamie i mediom- Tuba 01., zorganizowane przez autora bloga Mediafun.pl- Macieja Budzicha we współpracy z agencją Artegence.

Serie wykładów rozpoczęła Katarzyna Dragović, założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy, która mówiła o całym procesie tworzenia reklamy od pomysłu do końcowego efektu. Łukasz Mikołajczyk, redaktor prowadzący magazynu "Visual Communications" prezentował przykłady alternatywnych i niestandardowych form reklamy.

Jako ostatni z prelegentów wystąpił Artur Gortych, prezes Artegence, który mówił o marce, społeczności i kultowości. - Naszym klientom mówię, aby zaczęli patrzeć na swoją markę oczami swoich klientów. Niech sami prowadzą blogi i wsłuchują się w potrzeby klientów. Idealnym przykładem udanej marki jest, według Gortycha, firma Apple ze swoimi produktami czy oprogramowanie Linux. - Sami użytkownicy iPhone'ów kręcą filmy, by pokazać, co potrafi zrobić to urządzenie- mówił Gortych. - Potem miliony tych filmików pojawia się w sieci i nakręca zainteresowanie.

Jako podsumowanie pierwszej Tuby odbył się krótki panel blogerów, w którym wzięli udział Bartosz Kulesza (www.datasky.pl), Irena Magierska (zjadamyreklamy.blox.pl), Artur Kurasiński (www.blog.kurasinski.com), Dominik Kaznowski (kaznowski.blox.pl). Dyskusję poprowadził Maciej Budzich, który chciał się dowiedzieć, jak to jest z wykorzystywaniem blogów jako reklam.

Jedna z panelistów, Irena Magierska prowadzi kontrowersyjny blog - Zjadamy reklamy. Zarzuca się autorce, że prowadzi swoje blogi reklamowe za pieniądze. Niedawno ruszył oficjalnie blog Megafony, na którym Magierska publikować ma najświeższe, głównie polskie, kampanie reklamowe, a każdy komentujący ma szansę wygrać za swój komentarz gadżety Gazeta.pl i iPody.

Tymczasem Artur Kurasiński prowadzi, według wielu obserwatorów, dwuznaczną kampanię społeczną "Powiedz nie", do której namówił szereg znanych internetowych marek (m.in. Interia.pl, Gadu-Gadu, Smog). Dla podejrzliwych jest to wyłącznie reklama Axe, choć Kurasiński podkreślał, że na stronie są także zakazane reklamy innych produktów.

Na pogłębioną dyskusję i pytania z sali niestety zabrakło czasu. Pierwsza Tuba zakończyła się przedpremierowym pokazem filmu Roberta Rodrigueza "Grindhouse vol. 2. Planet Terror".

http://www.blog.mediafun.pl