Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Trzy nagrody dla Change Integrated na festiwalu Golden Drum

Warszawska agencja Change Integrated zdobyła trzy nagrody podczas 15. edycji międzynarodowego festiwalu reklamy Golden Drum w słoweńskim Portorożu.

Agencja zdobyła Grand Prix w kategorii Interactive za kampanię internetową tabletek SpecTab i w kategorii Media Campaings za "Pomnik Onowałowa".

Wraz z sześcioma innymi agencjami zajęła pierwsze miejsce w kategorii Advertising Campaigns, także za "Pomnik Onowałowa".

Nagrodzoną kampanię tabletek SpecTab, Change Integrated przygotowała dla firmy Jelfa. Jej celem było poinformowanie o wprowadzeniu na rynek nowego preparatu redukującego uboczne nadużywania alkoholu.

Przypomnijmy, że o kampanii zrobiło się głośno, gdy 26 czerwca 2008r. na pl. Bankowym w Warszawie, tuż obok ratusza, pojawił się pomnik Mikołaja Wasiliewicza Onowałowa, radzieckiego chemika. Onowałow zasłynął badaniami, które prowadził nad wzmocnieniem ludzkiej odporności na alkohol. Media próbując ustalić, kto stał za pomnikiem, odpytywały w tej sprawie samą prezydent Warszawy Hannę Gronkiewicz-Waltz.

Motywem przewodnim kampanii była postać Onowałowa i jego legendarnych kapsułek, wykorzystywanych przez agentów służb specjalnych, w tym KGB. Filmy opowiadające rzekomą historię eksperymentów z radzieckimi żołnierzami zostały umieszczone na YouTube. W sumie w mediach ukazało się 49 informacji na temat tej akcji, 7000 wpisów w internecie, a 250 tysięcy osób obejrzało filmy na YouTube.

Nagrodzone reklamy wraz opisami jak rodził się pomysł, można obejrzeć na stronie festiwalu GoldenDrums.

Srebro w kategorii Design&Art Direction zajęła agencja Publicis za projekt "Ears Up" dla firmy Kakadu.