Trzy nagrody dla Change Integrated na festiwalu Golden Drum
- Marek Ścibior,
- 08.10.2008, godz. 12:55
Warszawska agencja Change Integrated zdobyła trzy nagrody podczas 15. edycji międzynarodowego festiwalu reklamy Golden Drum w słoweńskim Portorożu.
Agencja zdobyła Grand Prix w kategorii Interactive za kampanię internetową tabletek SpecTab i w kategorii Media Campaings za "Pomnik Onowałowa".
Wraz z sześcioma innymi agencjami zajęła pierwsze miejsce w kategorii Advertising Campaigns, także za "Pomnik Onowałowa".
Nagrodzoną kampanię tabletek SpecTab, Change Integrated przygotowała dla firmy Jelfa. Jej celem było poinformowanie o wprowadzeniu na rynek nowego preparatu redukującego uboczne nadużywania alkoholu.
Przypomnijmy, że o kampanii zrobiło się głośno, gdy 26 czerwca 2008r. na pl. Bankowym w Warszawie, tuż obok ratusza, pojawił się pomnik Mikołaja Wasiliewicza Onowałowa, radzieckiego chemika. Onowałow zasłynął badaniami, które prowadził nad wzmocnieniem ludzkiej odporności na alkohol. Media próbując ustalić, kto stał za pomnikiem, odpytywały w tej sprawie samą prezydent Warszawy Hannę Gronkiewicz-Waltz.
Motywem przewodnim kampanii była postać Onowałowa i jego legendarnych kapsułek, wykorzystywanych przez agentów służb specjalnych, w tym KGB. Filmy opowiadające rzekomą historię eksperymentów z radzieckimi żołnierzami zostały umieszczone na YouTube. W sumie w mediach ukazało się 49 informacji na temat tej akcji, 7000 wpisów w internecie, a 250 tysięcy osób obejrzało filmy na YouTube.
Nagrodzone reklamy wraz opisami jak rodził się pomysł, można obejrzeć na stronie festiwalu GoldenDrums.
Srebro w kategorii Design&Art Direction zajęła agencja Publicis za projekt "Ears Up" dla firmy Kakadu.