Travelocity konsoliduje

Travelocity przejmie za 43 mln USD w gotówce serwis Site59.com specjalizujący się w sprzedaży ofert turystycznych typu last-minute.

Travelocity zapowiada, że Site59.com będzie działał jako osobny serwis, a zyski z transakcji mają się pojawić jeszcze w tym roku.

Utworzony w maju 2000 roku przez iFormation, spółkę Boston Consulting Group, Goldman Sachs Group i General Atlantic Partners serwis Site59.com rozpocznie teraz także sprzedaż miejsc w hotelach, poza pakietami turystycznymi last-minute, jakie dotąd oferowało.

Decyzja o transakcji oznaczająca rozszerzenie zakresu działalności Travelocity zapadła w związku z faktem, że kilku głównych przewoźników lotniczych, jak np. Delta Airlines, zaprzestało w ramach oszczędności wypłacania swoim agentom prowizji za sprzedane bilety. W związku z tym ponadto Travelocity zaczęło obciążać klientów kupujących bilety United Airlines za pośrednictwem serwisu dodatkową opłatą w wysokości 10 USD.