Top witryny w marcu

Technologia – 200 tys. więcej

W zestawieniu witryn należących do kategorii technologie nastąpiło kilka istotnych zmian. Serwis Chipa plasujący się na pierwszym miejscu przez ostatnie kilka miesięcy spadł z pozycji lidera, a laury przypadły witrynie Komputer Świata, która w marcu odnotowała wzrost liczby użytkowników (real users) o ok. 116 tys. Trzecią pozycję – tak jak w poprzednich zestawieniach br. zajął PC World ze wzrostem o ok. 49 tys. użytkowników (real users). Czy po marcowych przetasowaniach w pozycjach witryn dojdzie do ostrzejszej walki o użytkownika? „Zamierzamy w większym stopniu niż dotychczas nasycać serwis ciekawymi wywiadami i materiałami o charakterze interwencyjnym, piętnującymi wciąż często spotykane, niewłaściwe relacje na linii producent - dystrybutor – klient” – zaznaczył Krzysztof Arkuszewski, redaktor naczelny PC World Online – „Więcej miejsca poświęcimy problematyce bezpieczeństwa i coraz śmielej wkroczymy w świat Linuxa, który dawno już wyszedł z cienia Windows i którego nie można lekceważyć. Zdecydowanie głębiej postaramy się także spenetrować ofertę rodzimych dystrybutorów i producentów - wydarzenia na krajowym rynku i oferta działających na nim firm skupia bowiem zainteresowanie czytelników w nie mniejszym stopniu niż najciekawsze nawet informacje ze świata. Stawiamy także na większą interakcję z czytelnikiem. Dowodem tego może być chociażby przeprowadzony niedawno chat redakcji serwisu z czytelnikami, udział przedstawicieli redakcji w rozwiązywaniu problemów prezentowanych na Forum, a także mnogość dostępnych w serwisie quizów, ankiet czy sondaży umożliwiających naszym czytelnikom zabranie głosu w istotnych kwestiach.”

W marcu duży skok zanotował serwis PCLab.pl – z 8 pozycji w lutym znalazł się na 5 miejscu miesiąc później), wyprzedzając FazPC.pl (który poprzednio zajmował 5 pozycję). O jedno „oczko” w górę skoczył Nethit.pl, a Benchmark.pl spadł – również o jedno.

Witryny w kategorii technologia miały w marcu zasięg 37,86%. W porównaniu z lutym o prawie 200 tys. wzrosła liczba użytkowników (real users) odwiedzających serwisy o tej tematyce, natomiast o 7 mln zwiększyła się ilość wygenerowanych odsłon. Średni czas, jaki użytkownicy przeznaczyli na korzystanie z tych serwisów wzrósł jednak tylko o niecałe 2 min.

Top witryny w marcu