Top witryny w marcu

Marcowe topy biznesowe

Kategoria witryn biznesowych przyciągnęła w marcu o około 100 tys. więcej użytkowników (real users) niż w lutym (ogółem ponad 2 mln). O 10 mln wzrosła liczba odsłon (ponad 66 mln w marcu). Niewiele, bo o 3 minuty wzrosła średnia czasu spędzanego na wszystkich witrynach. Swoim zasięgiem serwisy i strony biznesowe objęły 27,37%.

Pierwsza trójka witryn pozostała bez zmian od lutego. Zajmująca pierwsze miejsce Panorama Firm zwiększyła liczbę użytkowników (real users) o ok. 18 tys., Gratka.pl (2 miejsce) – o 23 tys. O jedno miejsce wyżej przesunął się w rankingu Trader (wzrost o ok. 27 tys. użytkowników (real users), pokonując Infora. Pozostałe witryny zachowały swoje pozycje. Nowością w Top 10 była jedynie Gazeta Prawna, która zajęła 10 miejsce, usuwając poza zestawienie pit.pl. Warto odnotować też ogromny skok magazynu Internet Standard (z 29 miejsca w lutym na 12 w marcu), który – choć nadal pozostaje poza pierwszą dziesiątką – czterokrotnie powiększył liczbę użytkowników (real users) (30 tys. w lutym wobec 124 tys. w marcu). ”Przyrost ruchu, który od kilku miesięcy obserwujemy w serwisie Internet Standard to przede wszystkim wynik konsekwentnej strategii budowania rynku unikalnych, wartościowych treści redakcyjnych dostępnych w serwisach online, realizowanej od wielu lat przez wydawnictwo International Data Group Poland S.A” – skomentował Michał Kreczmar, wydawca serwisów online IDG Poland S.A. – „Internet Standard zapowiadał i komentował bańkę dotcomową, był jej beneficjentem oraz ofiarą, mamy nadzieję, że teraz stanie się heroldem powrotu e-biznesu do łask.”

Top witryny w marcu

Gąszcz informacji

Witryny informacyjne zwiększyły swoją widownię o 100 tys., a liczba odsłon na serwisach i stronach zgrupowanych w tej kategorii wzrosła o 3 mln. Witryny informacyjne objęły swym zasięgiem 25,83%.

Dwa pierwsze miejsca w rankingu Top 10 pozostały bez zmian, mimo że zajmujący pierwsze miejsce internetowy rozkład jazdy pociągów PKP stracił w marcu ok. 30 tys. użytkowników (real users). Znajdujący się na drugim miejscu wortal IDG.pl zyskał ok. 16 tys. użytkowników (real users). Zmiany nastąpiły dopiero na trzeciej i czwartej pozycji. O ok. 40 tys. wzrosła liczba użytkowników (real users) serwisu Trójmiasto.pl, co pozwoliło witrynie zająć trzecią pozycję, wyprzedzając NaszeMiasto-informacje. O jedno „oczko” w górę podskoczyła witryna Wprost.pl (wzrost o ok. 50 tys. użytkowników (real users). Z 6 miejsca na 7 spadł serwis Super Expressu. Nowością w zestawieniu Top 10 była witryna Eski, która zajęła 10 pozycję, w poprzednim rankingu należącą do Efaktu (liczba użytkowników (real users) tej witryny spadła niemalże o połowę, co w marcu dało jej dopiero 15 miejsce).

Top witryny w marcu