Top witryny w marcu

O dwa „oczka” w górę w zestawieniu wzbił się PC World, powiększając liczbę użytkowników (real users) o ok. 49 tys. O dwa miejsce wyżej uplasowały się również witryny NaszeMiasto.pl oraz Panoramafirm.pl. Z kolei największy spadek w zestawieniu zanotował serwis FilmWeb (z 10 na 17 pozycję). Nowością w zestawieniu Top 20 są serwisy Ściągawa (15 miejsce) i Hoga (17 miejsce).

Top witryny w marcu

Walka o zasięg

W marcu istotne przegrupowania miały miejsce w kategorii produktów zasięgowych i komunikatorów. MaxReach znacząco wyprzedził GRPnet, powiększając liczbę użytkowników (real users) o 1,3 mln, liczbę odsłon o 60 mln i o 16 minut średni czas na zrzeszonych witrynach. „Tak gwałtowny wzrost jest spowodowany tym, ze w lutym witryny badane były jedynie przez kilkanaście dni, zaś w marcu przez pełny miesiąc” – wyjaśnił Adam Dyba, szef sieci reklamowej IDMnet. Jak na takie przetasowania zareagował Ad.net? „Jak wiele naszych poprzednich pomysłów i ten dość szybko podchwyciła konkurencyjna sieć IDMnet, tworząc analogiczny produkt do GRPnetu – MaxReach” – powiedział Adam Kwaśniewski, dyrektor handlowy Ad.netu – „Jak niektórzy twierdzą, plagiat jest sposobem wyrażania uznania dla pierwowzoru, tym samym cieszymy się, że udało nam się po raz kolejny przewidzieć i wytyczyć trend rynkowy. Pionierem, zwłaszcza w reklamie internetowej, nie jest się długo, dlatego nie zdziwiła nas próba podczepienia się pod sukces sprzedażowy GRPnetu. W naszym produkcie ogromną uwagę przywiązuje się do ścisłej i stałej kategoryzacji serwisów - odrzucania witryn postrzeganych jako kontrowersyjne (i cyklicznego weryfikowania poprawności zaakceptowanych). Musi to być robione ręcznie, przez człowieka - żaden system nie jest w stanie zweryfikować, czy obrazek zamieszczony na serwisie jest, czy nie jest pornografią.” Zdaniem Adama Kwaśniewskiego, zasięg sprzedażowy GRPnetu, badany i prezentowany w gemiusAudience jest o około 25% mniejszy od zasięgu technicznego - właśnie poprzez odrzucenie serwisów niepoprawnych. „Z tego co wiem, w marcowym zestawieniu ta kwestia została w ogóle przez IDMnet pominięta” – zaznaczył przedstawiciel Ad.netu – „W chwili obecnej więc analiza GRPnet versus MaxReach nie bardzo ma sens, bo oznaczałaby próbę porównania produktów koncepcyjnie podobnych, ale o dużej rozbieżności w jakości dostarczanej powierzchni.” IDMnet nie chciał skomentować wypowiedzi Ad.netu.

Pozostałe podmioty nie zmieniły swoich miejsc w rankingu. Warto dodać, że Gadu gadu pozyskało 300 tys. nowych użytkowników (real users) (o 29 minut wydłużył się też czas korzystania z komunikatora). Natomiast w marcu ubyło prawie 50 tys. użytkowników (real users) Tlen – komunikatora (za to o 17 minut zwiększyła się średnia czasu spędzanego na korzystaniu z tej aplikacji).

Top witryny w marcu