Top witryny w lutym

W poprzednio publikowanym rankingu podmiotów o największej liczbie użytkowników (real users) prezentowaliśmy odrębne zestawienia dla podmiotów innych niż witryny. Podobny ranking przygotowaliśmy na podstawie wyników lutowych, przy czym należy podkreślić, że w badanym miesiącu zmienił się skład tych podmiotów. Grono wcześniej badanych w gemiusAudience agregatów witryn: GRPnet, prv.pl i Sonda powiększył produkt zasięgowy MAX_Reach, natomiast do komunikatora Gadu gadu dołączył Tlen.

Top witryny w lutym

Porównując powyższe wyniki z zestawieniem styczniowym, należy odnotować spadki we wszystkich prezentowanych statystykach (dla tych podmiotów, które brały udział w poprzednim rankingu), z wyjątkiem wzrostu czasu spędzonego na Gadu gadu (o 19 minut).

Biznes: wzrost w odsłonach i czasie

Niewiele zmieniło się w lutym w rankingu witryn skupionych w kategorii biznes. Ogółem serwisy biznesowe odwiedziło 1,9 mln użytkowników (real users), co oznacza nieznaczny spadek w stosunku do stycznia br. Witryny wygenerowały ponad 56 mln odsłon (o 1 mln więcej niż w styczniu). Zwiększył się również o około 3 minuty średni czas spędzany w serwisach (średnio na biznesie surfowano w lutym przez 32 minuty). Witryny z tej kategorii miały zasięg 25,95%.

Na pierwszych czterech miejscach w zestawieniu nie ma żadnych zmian. Prym wiedzie Panorama Firm, na drugim miejscu jest Gratka, na trzecim Money.pl. W lutym wysoko uplasował się Trader.pl (zmiana z miejsca 8 na 5). Spadł za to w rankingu serwis Pkt.pl (z 5 na 7). W pierwszej dziesiątce pojawiła się tylko jedna nowa witryna – pit.pl. Jej popularność zapewne po części związana jest z nieubłaganie zbliżającym się ostatecznym terminem składania rozliczeń podatkowych.

Top witryny w lutym

Informacje: drobne przetasowania

Czołówka witryn sklasyfikowanych w dziale informacje pozostaje w lutym właściwie nienaruszona. Kolejność witryn w tej kategorii pozostaje właściwie taka sama: na pierwszym miejscu znalazł się Rozkład PKP, druga pozycja należy do IDG.pl, trzecia do serwisu Naszemiasto.pl/informacje. Jedyna zmiana dokonała się na 10 pozycji, którą objął Efakt, pokonując Telemagazyn.pl.

Liczba użytkowników (real users) korzystających z witryn informacyjnych ogółem zmniejszyła się w lutym o ponad 100 tys., natomiast o 2 mln zwiększyła się ilość odsłon. Średni czas spędzony na witrynach również uległ pewnej modyfikacji i wzrósł o minutę. Serwisy informacyjne objęły swym zasięgiem 24,58% Internetu.

Top witryny w lutym