Tomasz Czechowicz, MCI Management: treści dostępne zawsze i wszędzie

W tym roku możemy liczyć na dalszą konwergencję w obszarze technologii, mediów i telekomunikacji. Powstaną spółki specjalizujące się w treściach mobilnych - mówi Tomasz Czechowicz, prezes funduszu MCI Management.

Branża internetowa w 2006 roku pokazała prawdziwe fundamenty biznesowe, firmy internetowe zaczęły zarabiać prawdziwe pieniądze i to zostało docenione przez inwestorów. Głównym trendem 2006 roku okazał się Web 2.0, który w sposób trwały zaistniał w świadomości branży. Społeczności dotąd postrzegane jako dodatek do innego modelu biznesu stały się same w sobie istotną częścią rynku. Potwierdziły się w 2006 roku prognozy co do wzrostu głównych rynków internetowych: rynek szerokopasmowego dostępu, reklamy i ecommerce. Dodatkowo, w skutek wzrostu użytkowników szerokopasmowego internetu ogromnego znaczenia nabiera kontent cyfrowy w sieci (treści audiowizualne).

Do przełomowych wydarzeń w 2006 roku zaliczyłbym gorączkę inwestycyjną na serwisy Web 2.0 oraz wiele udanych debiutów spółek internetowych na giełdach. Istotnymi ruchami były również przejęcia przez inwestorów strategicznych portali (m.in. Onet.pl czy Money.pl) jak i skokowy wzrost użytkowników szerokopasmowego Internetu.

W 2007 roku nastąpi dalsza konwergencja w obszarze technologii, mediów i telekomunikacji (kontent wieloformatowy na wielu urządzeniach dostępny zawsze i wszędzie). Powstaną pierwsze portale wyspecjalizowane w mobile internet i mobile community. Co więcej, będzie obserwować kontynuację procesów konsolidacji branży przez liderów rynku. Z rynku wypadną najsłabsi gracze Web 2.0, którzy nie będą posiadać partnera strategicznego lub kapitałowego.

Myślę, że w tym roku możemy liczyć na wzrost rynku reklamy internetowej o 50%.

Zobacz też:

Gerard Grech, Gery.pl: O Web 2.0 jest za głośno

Tomasz Sucheta, Hypermedia: Liczę na rozwój telewizji mobilnej

Artur Banach, Netsprint: rynek SEM będzie nadrabiał

Krzysztof Golonka, CR Media: Stawiam na Web 2.0

Gwidon Humeniuk, Ad.net a:http://www.internetstandard.pl/news/104405.html}} Koniec wzrostu wydatków na portale

Jacek Murawski, WP.pl: Tradycyjni ruszą w internet

Tomasz Józefacki, Gazeta.pl: Internet przyciąga nowych inwestorów

P. Welc, P. Kowalczyk, Onet.pl: Konwergencja mediów jest nieuchronna

Michał Brański, o2.pl: Zacięta walka w e-branży

Piotr Ejdys, Gemius SA: 50% wzrost budżetów reklamowych w 2007