Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Testy telewizji interaktywnej w Dialogu

Telefonia Dialog podpisała umowę z operatorem telekomunikacyjnym ATM Grupa S.A. dotyczącą stworzenia i wdrożenia szeregu usług multimedialnych. Docelowo klient Dialogu w ramach pakietu usług zwanego #Triple Play# będzie mógł skorzystać zarówno z usług połączeń głosowych, szerokopasmowego dostępu do Internetu jak i telewizji interaktywnej i sieciowej wypożyczalni filmów (tzw. video on demand - wideo na żądanie).

Dialog, pozytywnie zakończył testy laboratoryjne usług multimedialnych, co umożliwia rozpoczęcie kolejnej fazy projektu czyli pilotażu komercyjnej wersji takiej instalacji. Pilotaż z udziałem grupy abonentów Dialogu zostanie przeprowadzany jeszcze w tym roku.

Szerokopasmowy dostęp do Internetu w oparciu o technologię DSL jest oferowany przez Dialog od listopada ubiegłego roku. Aktualnie operator oferuje łącza o przepustowości 1 lub 2 Mb/s.

"Często pojawiało się pytanie, czy to nie za dużo jak na potrzeby przeciętnego internauty. Dla nas jednak technologia DSL i szerokopasmowy dostęp do Internetu są tylko pierwszym etapem tworzenia nowej oferty produktów. Uważamy bowiem, że dzięki szerokiemu pasmu można zaoferować dodatkowe wartościowe usługi, których dotychczas nie można było świadczyć. Idealnym przykładem są tutaj kraje Europy Zachodniej, gdzie operatorzy oprócz usług dostępu do Internetu w oparciu o łącza xDSL sprzedają także dostęp do: muzyki, filmów, wideoklipów, serwerów gier komputerowych, ciekawszych (powszechnie płatnych) serwisów tematycznych lub nawet do telewizji cyfrowej. W dużej mierze są to jak na razie projekty nowatorskie, jednak należy się spodziewać, że w najbliższym czasie także w Polsce staną się standardem", powiedział Paweł Tomys, Wiceprezes ds. Marketingu i Sprzedaży.