Tele2 zdobywa klientów

Dostawca bezprzewodowego dostępu do Sieci firma Tele2 Polska chce do końca tego roku mieć ok. 4 tys. klientów instytucjonalnych korzystających z usług za pośrednictwem Internetu.

Według planu, do końca tego roku liczba klientów instytucjonalnych korzystających z usługi Air2.Net wzrośnie do około 2,5 tys., a korzystających z VoIP do około 1,5 tys. Do końca tego roku firma planuje także sprzedaż około 30 tys. urządzeń Gadatek przeznaczonych dla klientów indywidualnych, które umożliwiają wykonywanie tańszych rozmów telefonicznych dzięki technologii Voice over IP.

W trzecim kwartale tego roku z bezprzewodowego dostępu do Internetu Air2.Net będą mogli skorzystać mieszkańcy Wrocławia, a w czwartym prawdopodobnie Łodzi, i Szczecina. Do końca grudnia 2001 roku ma powstać sześć kolejnych stacji bazowych firmy.

Tele2 Polska rozpoczęła działalność komercyjną na polskim rynku we wrześniu zeszłego roku. Od tego czasu firma zainwestowała około 10 mln USD. W ciągu kolejnych trzech lat szwedzka firma zamierza zainwestować w Polsce łącznie około 50 mln USD, głównie w rozwój infrastruktury.

Obecnie Tele2 oferuje swoje usługi w pięciu miastach: Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Poznaniu i Katowicach.

Źródło: PAP