TNS zamyka szacunki wydatków na reklamę za 2004 rok

TNS Media Intelligence podsumowało wydatki na reklamę w Stanach Zjednoczonych w 2004 roku. Raport potwierdza, że to właśnie internet jest medium, którego przychody z reklamy rosną najszybciej. O 21,4% w stosunku do 2003 roku.

Rynek reklam przeżywa dobry okres. Dla wszystkich mediów wzrost przychodów z reklamy wzrósł o prawie 10%. W sumie na reklamę wydano 141,1 mld USD, w tym na internet 7 mld 441 mln USD.

Wciąż najwięcej pieniędzy trafia do dzienników lokalnych i telewizji, jednak widać, że udział internetu w reklamowym torcie wciąż wzrasta. Obok internetu podobny wzrost odnotowała tylko reklama zewnętrzna - 20,1% w stosunku do 2003 roku.

Najwięcej na reklamę wydała firma Procter&Gamble - aż 2 mld 915 mln USD. Niewiele mniej przeznaczyła na ten cel korporacja General Motors - 2 mld 8002 mln USD. Trzecim pod względem wielkości budżetu reklamowego okazał się Time Warner - 2 mld 62 mln. W 2004 roku najbardziej wzrosły wydatki na reklamę firmy Verizon Communications - o 27,1% w porównaniu do 2003 roku.

Pełny raport TNS Media Intelligence

Więcej o globalnych wydatkach na reklamę w internecie