Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Szkolenia w Sieci

IBM, Monster.com i Click2learn stworzyły nowe narzędzia, które mają ułatwić pracownikom naukę poprzez Internet.

Firmy IBM, Monster.com i Click2learn zaprezentowały rozwiązania, które mają ułatwić naukę poprzez Internet. Dzięki nim zatrudnieni będą szybciej zdobywać wiedzę, podnosić swoje kwalifikacje, a jednocześnie firmy poniosą mniejsze koszty niż w przypadku tradycyjnych szkoleń. E-learning pozwala także na stałe śledzenie rzeczywistych postępów uczniów w nauce.

Należąca do IBM grupa Mindspan Solutions opracowała Lotus LearningSpace 5.0, platformę zarówno do samodzielnego, jak i grupowego nauczania poprzez sieć. Oprogramowanie Lotus połączono z usługami konsultacyjnymi, które mają poprawić proces nauki. LearningSpace 5.0 będzie dostępny w dwóch wersjach, przeznaczonych do samodzielnej nauki (Core Module) i do nauki w grupach (Collaboration Module). LearningSpace 5.0 jest też zintegrowane ze środowiskiem Lotus Domino.

Także największy na świecie internetowy serwis rekrutacyjny zamierza zająć się e-nauczaniem. Monster.com wprowadza bowiem oparte na witrynach www narzędzie MonsterLearning. Umożliwi ono zdalne uczenie się zarówno pracownikom, jak i osobom, które poszukują dopiero pracy. Będzie m.in. zawierał wyszukiwarkę, która znajdzie odpowiedni kurs czy konferencję online lub offlline. Umożliwi też dostęp do materiałów szkoleniowych.

Ponadto Click2learn, firma oferująca oprogramowanie do e-nauczania, planuje udostępnić we wrześniu br. nową platformę Aspen. Będzie ona przeznaczona do tworzenia, dostarczania oraz zarządzania treścią zdalnych szkoleń. Będzie też zawierała narzędzie do sprawdzania postępów w nauce na każdym z jej etapów.

Według firmy IDC, wartość rynku zdalnego nauczania dla pracowników przedsiębiorstw (corporate e-learning) wzrośnie w USA z 4,2 mld USD (obecnie) do 18 mld USD w 2005 r.