Szerokie pasmo z korzyścią dla małych firm

Z raportu Equation Research wynika, że 66% małych firm w USA posiada szerokopasmowe łącze do Internetu. Według dwóch trzecich firm, które poszerzyły pasmo - poprawiła się wydajność, a w ponad jednej piątej przypadków - możliwe stało się zaoferowanie klientom produktów poprzez Sieć.

Z raportu zamówionego przez operatorów Sprint i Covad Communications wynika, że większość małych firm uważa, iż przejście na szerokie pasmo znacząco odmieniło ich działalność. Według przedstawicieli 66% firm, które dokonały takiej zmiany, szerokie pasmo pomogło zwiększyć wydajność w miejscu pracy, a zdaniem 53,3% - podniosło produktywność pracowników. 22,3% ankietowanych zaznaczyło, że szerokie pasmo pozwoliło udostępnić klientom produkty on-line.

36,2% ankietowanych stwierdziło, że zabieg ten zwiększył ich zdolność do konkurowania na rynku. Ok. 24% ankietowanych uważa też, że przejście na łącze szerokopasmowe oznacza znaczne redukcje wydatków na przyszłość. Wreszcie 11% wskazało jako korzyść poprawę w zarządzaniu łańcuchem dostaw.

Dla 15,5% ankietowanych przejście na łącze szerokopasmowe nie wiąże się z żadną zmianą w sposobie robienia biznesu.

Pytani o czynniki skłaniające do zmiany dostawcy usług internetowych, mali przedsiębiorcy odpowiadali jednak najczęściej (70%), że decydujące znaczenie ma raczej oferta niższa cenowo, niż oferta szybszego dostępu do Sieci (43,4%). Dla 47% najistotniejsze jest połączenie oferty w produkt-pakiet różnych ciekawych i atrakcyjnych usług.

Około połowy ankietowanych pracuje w firmach zatrudniających do 5 osób, kolejne 14% - od 6 do 10 a 11% - od 25 do 50 pracowników.