Szał zakupów w Internecie

W minionym miesiącu Amerykanie wydali na zakupy online 8,5 mld USD – o ponad połowę więcej niż rok temu. Najczęściej nabywano płyty DVD, CD, kasety video, książki, zabawki oraz gry. Z badań opublikowanych przez Cyberatlas.com wynika również, że spora część grudniowych zakupów zrobiona zostanie przez Internet.

W listopadzie najwięcej pieniędzy przeznaczono na zakup kaset i płyt filmowych oraz ubrań. Sprzedaż takiego asortymentu wzrosła o 133% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na zakup książek wydano w listopadzie 761 mln USD, a na muzykę 402 mln USD – tak wynika z raportu opracowanego przez firmy: Goldman, Sachs & Co., Harris Interactive oraz Nielsen//NetRatings.

Z kolei badania przeprowadzone przez Yahoo! oraz Harris Interactive wskazują, że ponad jedna czwarta amerykańskich pracowników zamierza zrobić zakupy online w trakcie pracy. 56% szefów firm powiedziało, że zdaje sobie sprawę z tego, iż ich pracownicy w grudniu będą się udawać na „małe wycieczki” do sklepów internetowych.

Natomiast pracownicy zdradzili dokładnie, w jakim czasie zamierzają nabyć prezenty świąteczne. 57% ankietowanych zaznaczyło, że będą przemierzać sklepy internetowe podczas przerwy obiadowej. 24% osób chce z tego powodu zostać dłużej w pracy.

Z badania wynika również, że osoby w stanie wolnym będą częściej robiły zakupy w Internecie od tych, które są zamężne bądź żonate (29% versus 19%).

Najbardziej aktywnymi klientami są internauci w przedziale wiekowym od 35-44 lat.

Charakter i wysokość przedświątecznych zakupów zbadała również firma Jupiter Research. Więcej:

http://www.internetstandard.pl/news/61221.html