Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Świstak - zmiany własnościowe i nowy prezes

Po prawie dwóch latach działalności serwis aukcyjny Świstak został wydzielony ze struktury firmy Kreativ Sp. z o.o. i funkcjonuje jako niezależny podmiot pod nazwą "Świstak.pl Sp. z o.o.". Powiększyła się również liczba dotychczasowych udziałowców firmy. Współwłaścicielem firmy został Paweł Grząbka, który stał się też nowym prezesem.

Paweł Grząbka, nowy prezes zarządu jest teraz obok Andrzeja Ciesielskiego i Rafała Agnieszczaka nowym współwałaścicielem firmy. Pracował wcześniej jako konsultant w firmach doradczych A.T. Kearney oraz McKinsey&Company, a obecnie jest niezależnym doradcą w zakresie strategii rozwoju firm, ich restrukturyzacji oraz zarządzania programami. Posiada dyplom MBA zdobyty na INSEAD, europejskiej szkole biznesu. Jest jednocześnie absolwentem Wharton School, renomowanej uczelni MBA w USA.

- Powierzenie zarządzania firmą osobie z zewnątrz jest spowodowane dbałością o to, aby rozwój całego przedsięwzięcia odbywał się w najszybszym możliwym tempie. Drogą do tego jest zatrudnienie profesjonalnego menedżera, który jest w stanie spojrzeć na firmę w szerszej perspektywie niż jej założyciele - mówi Rafał Agnieszczak, dotychczasowy prezes firmy. - To przemyślany i dokładnie zaplanowany krok. Jesteśmy przekonani, że na tym właśnie etapie rozwoju, powierzenie zarządzania osobie o większych kompetencjach to jedyne słuszne wyjście, gwarantujące sukces w o obliczu zaostrzającej się konkurencji - dodaje.

Paweł Grząbka obejmuje stanowisko na początku najbardziej gorącego okresu na rynku aukcji internetowych. Na jesieni serwisy aukcyjne notują największe zainteresowanie internautów - szacuje się, że w czterech ostatnich miesiącach roku wartość sprzedaży stanowi nawet 50% rocznych obrotów.

Zarząd chce umocnić pozycję Świstaka na rynku. Cel ten ma zostać osiągnięty poprzez duże zmiany w funkcjonalności serwisu oraz atrakcyjne konkursy dla aktywnych użytkowników strony.

W lipcu platformę odwiedziło kilkaset tysięcy użytkowników. Aktywni użytkownicy to około 150 tys. osób.