Świstak.pl będzie napisany od nowa

Jeszcze w tym roku serwis aukcyjny Swistak.pl ruszy w nowej odsłonie. Nowy Świstak ma przynieść ze sobą zarówno zmianę szaty graficznej, jak i nową funkcjonalność w zakresie obsługi serwisu.

Nowy layout strony będzie ujawniony prawdopodobnie jeszcze przed piątymi urodzinami świstaka, które wypadają na 24 października. Funkcje, nad którymi trwają już prace, a które okryte są tajemnicą, zostaną wdrożone niedługo po starcie serwisu. Bez zmian pozostanie natomiast główne założenie serwisu - czyli bezpłatność transakcji.

- "Serwis, który pokażemy internautom jest napisany zupełnie od nowa. Nawet jeśli niektóre rozwiązania nowego Świstaka będą z punktu widzenia użytkownika podobne lub identyczne z tym co jest obecnie - to od strony technologii, są stworzone od zera. Przy okazji damy świstakowi nową oprawę graficzną, choć przy skali zmian z zakresu technologii i funkcji ma to mniejsze znaczenie." - zdradził nam Piotr Szymczak specjalista ds. rozwoju serwisu Swistak.pl.

Dlaczego Świstak.pl wprowadza zmiany? "Po pierwsze, doszliśmy do wniosku, że to wszystko, co chcielibyśmy dodać do Świstaka, nie mieści się w jego aktualnej formie. Po drugie, jesteśmy pewni, że obecna forma serwisów aukcyjnych, nie jest idealna i wiele się w tej branży jeszcze zmieni.", czytamy na firmowym blogu Świstaka.

Swistak.pl jest trzecim pod względem liczby użytkowników aktorem na rynku serwisów aukcyjnych - odwiedza go miesięcznie ponad 700 tys. osób (według czerwcowych wyników Megapanelu PBI/Gemius). Drugą pozycję w tym rankingu zajmuje eBay.pl, który na swoje strony przyciąga około 1,2 mln internautów. Spora różnica dzieli te dwa podmioty od absolutnego lidera, czyli od Allegro.pl, które w czerwcu odwiedzone zostało przez ok. 7,5 mln użytkowników.