Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Świąteczne promocje w e-sklepach - infografika GetResponse

Newslettery i komunikaty w social media informujące o rabatach, specjalnych promocjach oraz darmowej dostawie. Tak najczęściej wygląda promocja świąteczna sklepów internetowych – wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów GetResponse.

Informacja prasowa: GetResponse

Eksperci z GetResponse, sprawdzili jakie narzędzia i strategie wykorzystują sklepy internetowe w prowadzonych przez nich promocjach świątecznych.

Świąteczne promocje w e-sklepach - infografika GetResponse

infografika_GetResponse

Z badania wynika, że najczęściej w promocjach świątecznych wykorzystywane są portale społecznościowe (22%) oraz email marketing (19%). Na trzecim miejscu uplasowały się działania SEO oraz kampanie banerowe (14%). Co ciekawe, obecność w porównywarkach cen pod kątem świąt zadeklarowało tylko 8% właścicieli e-sklepów.

W przypadku wyboru najskuteczniejszych narzędzi bezkonkurencyjny okazał się email marketing, na który głosowała aż 1/4 badanych. Dlatego też, aż 32% właścicieli e-sklepów zadeklarowało, że w okresie świątecznym wysyła znacznie więcej newlsetterów niż zazwyczaj.

Na drugim miejscu pod względem skuteczności znalazły się portale społecznościowe (21%), a ostatnie miejsce na podium przypadło działaniom SEO (16%).

Mimo, że kampanie banerowe są trzecim najczęściej wykorzystywanym narzędziem w kampaniach świątecznych, to na ich skuteczność liczy już tylko 8% badanych.

Wiadomość email to również najpopularniejsze narzędzie do składania świątecznych życzeń. Z tej formy komunikacji korzysta aż 42% e-sklepów. Z kolei 33% wybiera do tego portale społecznościowe, a 12% blog. Kartkę pocztową wysyła jedynie 9% badanych.

Najczęściej kampanie świąteczne opierają na rabatach i specjalnych promocjach (32%) oraz darmowej dostawie (20%). Mniej popularne są promocje ograniczone czasowo (17%), konkursy z nagrodami (10%) i schematy gratisowe, np. kup 2, a 3 otrzymasz gratis (10%).

Dla niemal połowy e-sklepów głównym celem promocji świątecznej jest po prostu wzrost sprzedaży. Natomiast, budowanie relacji z klientami i zwiększenie rozpoznawalności marki e-sklepu to cel świątecznych działań marketingowych 22,5% e-sklepów.

Najczęściej promocje e-sklepów startują w drugiej połowie listopada lub na początku grudnia (40%), a kończą się wyprzedażą na początku nowego roku (33%).

W przypadku 82% e-sklepów adresatami promocji są zarówno nowi, jak i obecni klienci. A 55% stara się traktować stałych klientów wyjątkowo, dlatego przygotowuje dla nich specjalną ofertę świąteczną.

Ciągła popularyzacja poczty elektronicznej sprawia, że wysyłka newslettera jest jednym z najłatwiejszych i najtańszych sposobów na komunikację oferty promocyjnej i zachęcenia klienta do odwiedzenia sklepu internetowego. Cieszy również fakt, że większość przedstawicieli e-sklepów deklaruje tworzenie zróżnicowanej komunikacji dla stałych i obecnych klientów. Wskazuje to na rosnącą popularność narzędzi do segmentacji baz mailingowych oraz targetowania wysyłek. – komentuje wyniki badania Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji w Getresponse.

Wyniki badania nie są dla nas zaskoczeniem. Obserwujemy bardzo duże zaangażowanie klientów w okresie świątecznym. Poza prowadzeniem kampanii, przedsiębiorcy wiele uwagi poświęcają wprowadzeniu świątecznych akcentów w wyglądzie e-sklepów oraz złożeniu życzeń klientom. Często, dołączają do tego specjalne prezenty w postaci kuponów rabatowych, które dodatkowo stymulują wzrost sprzedaży. – mówi Agnieszka Lekszycka, Marketing Specialist w Shoplo.com.

Partnerami badania są Wirtualna Polska, Ekomercyjnie.pl, Internet Standard, Shoplo.com oraz Fundacja Polak 2.0.

Badanie zostało przeprowadzone na grupie 450 sklepów internetowych.