Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Sukces dużego formatu

Według szacunków JMM liczba odsłon reklamowych w przypadku reklam o dużych formatach wzrosła od kwietnia ub. roku do stycznia br. o 185%, z 2 mld do 5,7 mld.

Przed rokiem jako pierwszy duże flashowe reklamy – MPU (Messaging Plus Unit) - wprowadził CNET. CNET oferuje obecnie w swoim cenniku dwa rodzaje MPU (336x280 i 240x400) umieszczane jako reklamy śródtekstowe. Wkrótce potem te formy zostały zaadoptowane przez IAB (Interactive Advertising Bureau) jako IMU (Interactive Messaging Unit). IAB wprowadził dla IMU 7 nowych rozmiarów.

Jak się okazało IMU odniosły sukces, który stał się zresztą udziałem wszystkich wielkoformatowych form reklamy internetowej: według szacunków JMM liczba odsłon reklamowych w dużym formacie wzrosła w okresie od kwietnia 2001 do stycznia br. o 185%. Choć początki nie były w przypadku MPU proste (CNET musiał w przypadku pierwszych dziewięciu reklamodawców wystosować dodatkowe poręczenia), dotychczas CNET miał już 164 klientów na kampanie realizowane częściowo lub w całości w MPU. Według badania przeprowadzonego dla CNET przez Millward Brown IntelliQuest (MBI) 48% użytkowników zapamiętało reklamę w nowej formie. 45% uznało ją za interesującą a 35% - intrygującą. Wskaźnik znajomości kampanii w porównaniu do kampanii stosujących “zwykłe” formy wzrósł o 150%. Wskaźnik znajomości spontanicznej wzrósł nawet o 254%, przy stosowanych w badaniach MBI standardach jednorazowej ekspozycji.

Sukces IMU w serwisie CNET przebija jednak, według danych JMM, reklama typu sky-scraper. W tym samym okresie wzrost odsłon reklamowych sky-scraperów wzrosła o 436%. Tradycyjny baner utrzymuje natomiast nadal dominującą pozycję pod względem udziałów w liczbie odsłon reklamowych. Według JMM w styczniu br. wyniósł on 50% spośród wszystkich 33 mld odsłon reklamowych. Udział serwowanych reklam małoformatowych jak button spadł w tym samym czasie z 46% do 38%.