Sugestywne reklamy w Google

Istniejąca w wyszukiwarce Google funkcjonalność sugerująca zakończenia wyszukiwanych fraz już wkrótce zyska nowe możliwości. Jak podaje serwis BetaNews, wraz z podpowiedziami mają być tam wyświetlane linki bezpośrednie oraz linki reklamowe.

Sugestie to funkcjonalność obecna w wyszukiwarce Google od sierpnia bieżącego roku. Sugeruje ona możliwe zakończenie wyszukiwanej frazy po rozpoczęciu jej wpisywania w pole wyszukiwania. Jest ona oparta o najpopularniejsze zapytania użytkowników. W obecnej chwili w pasku wyszukiwania ukazują się niekiedy pełne adresy stron, jednak po ich wyborze jesteśmy przenoszeni na stronę z wynikami, na której ukazują się reklamy zarówno nad, jak i obok wyników. Już wkrótce ma się to zmienić i linki bezpośrednie oraz reklamowe będą wyświetlane wraz z sugestiami.

Dodatkowo Google zamierza wprowadzić wyszukiwanie oparte o odpowiedzi na pytania wpisywane w pasku wyszukiwania. Działanie będzie podobne do tego znanego z wyszukiwarki Ask.com. Dzięki temu wyszukiwanie informacji ma przypominać normalną rozmowę, a nie zadawanie pytań w formie pojedynczych słów czy zwrotów.

Na chwilę obecną nie wiadomo kiedy nowe funkcje zostaną zaimplementowane do wyszukiwarki Google.