Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Styczniowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Prezentujemy najpopularniejsze polskie witryn ze względu na zasięg, liczbę odsłon i czas oraz ranking komunikatorów. Wszystkie dane pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius. W tym zestawieniu kilka dość istotnych zmian: awans Interia.pl na czwarte miejsce i wyprzedzenie Allegro.pl w rankingu ze względu na zasięg, Nasza-Klasa.pl na siódmym miejscu z 7,2 mln użytkowników i pierwsza pozycja pod względem liczby odsłon oraz awans O2.pl w rankingu ze względu na czas.

Poza Allegro.pl, wszystkie witryny z pierwszej dziesiątki rankingu zyskały na zasięgu w stosunku do grudnia. Najwięcej o2.pl - 4 pkt proc., Youtube.com - 4,1 pkt proc, oraz oczywiście Nasza-Klasa.pl - 14 pkt proc. Interia.pl zyskała 2,2 pkt proc. zasięgu, a Allegro.pl straciło 1,3 pkt proc - to wystarczyło by krakowski portal po raz pierwszy od kilku miesięcy znalazł się przed Allegro.pl.

Styczniowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Ranking ze względu na liczbę odsłon ma nowego lidera - Nasza.Klasa.pl. Użytkownicy tego serwisu społecznościowego wygenerowali w styczniu ponad 6 mld odsłon, aż o 2 mld więcej niż ma najbliższy rywal - Onet.pl. Warto dodać, że zasięg Nasza-Klasa.pl jest mniejszy od największego polskiego portalu horyzontalnego aż o 18 pkt proc. Wirtualna Polska powróciła na szóste miejsce i znowu jest w tym rankingu wyżej niż Interia.pl.

Styczniowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Pierwsze miejsce rankingu ze względu na czas należy do Google, drugą pozycję zajmuje Nasza-Klasa.pl, w grudniu ten serwis społecznościowy plasował się na trzeciej pozycji. W tym rankingu o2.pl wyprzedziło Interia.pl. O2.pl może się także pochwalić minimalnie dłuższym średnim czasem na użytkownika niż portal Bauera.

Styczniowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce

Ranking komunikatorów nie przynosi większych niespodzianek. Króluje Gadu-Gadu z ponad 40% zasięgiem, na drugim miejscu Skype, który zyskał w stosunku do grudnia 1,3 pkt proc. zasięgu.

Styczniowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce
Komunikat Rady Badania Megapanel PBI/Gemius o zmianie metody liczenia zasięgu

Rada Badania Megapanel PBI/Gemius na posiedzeniu 1 marca 2008 podjęła decyzję o wyliczaniu łącznego zasięgu sieci reklamowych dla ich części audytowanych z danych site-centric, które są bardziej wiarygodne i mniej narażone na błędy statystyczne. Zmiana metodyki obowiązuje od wyników za styczeń 2008 r.

Badanie Megapanel PBI/Gemius jest uznanym standardem oglądalności witryn i aplikacji w Polsce. Badanie opiera się na unikalnej na skalę światową metodologii, łączącej właściwości badania typu user-centric (badanie panelowe) z badaniem typu site-centric (wyniki badania gemiusTraffic monitorującego ruch na witrynach internetowych). Do grudnia 2007 łączny zasięg witryn audytowanych, wchodzących w skład sieci reklamowych, wyliczany był na podstawie danych panelowych, od wyników za styczeń jest liczony z audytu site-centric, na podstawie algorytmu real users (RU).

Drobiazgowe analizy, możliwe dzięki zaawansowanej technologii, pokazały, że łączny zasięg wielu witryn liczony według danych panelowych jest zawyżany w porównaniu do twardych danych z pomiaru site-centric. Dla grudnia 2007 r. testy wykazały różnice w wysokości od 2 do 15 punktów procentowych. Mając na uwadze rzetelność metodologiczną, Rada Badania Megapanel PBI/Gemius, sprawująca nadzór nad poprawnością pomiaru, podjęła decyzję o zmianie metody liczenia.

Patrz także:

Grudniowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny w Polsce